Відбулася апаратна нарада під керівництвом директора департаменту Тетяни Масік. Головною метою наради було підведення підсумків роботи. Усі керівники департаменту та запрошені в онлайн форматі керівники підпорядкованих комунальних установ прозвітували про результати роботи.
За підсумками наради окреслені основні завдання на найближчий період, зокрема – проектна діяльність та робота з пошуку грантових програм, співпраця з донорськими організаціями; підготовка підпорядкованих установ до наступного опалювального періоду з урахуванням аналізу 2022-2023 року; проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи за напрямками діяльності та інші.
За підсумками роботи департаменту на минулому тижні надано 3562 послуги (з початку року більше 92 тисячі послуг) щодо оформлення документів для призначення та виплати різних видів державних та місцевих допомог, а також із питання отримання гуманітарної допомоги.
Зокрема, у Громадській приймальні та на робочому місці у ЦНАП прийнято 1 927 громадян, із яких 1 042 надали відповідні документи для оформлення допомоги та компенсацій (з початку року прийнято більше 43 тисяч осіб). Надано 754 консультації за телефонами, а від початку року – більше 18 тисяч консультацій.
Оформлено 181 довідку про взяття на облік внутрішньо переміщених осіб. Усього ж на обліку у департаменті перебуває 24 282 переселенців. Допомогу на проживання відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 20 березня 2022 року № 332 отримують 13124 осіб, протягом тижня звернулося 82 переселенця.
Проводиться оформлення документів для виплати компенсації витрат власникам житла, які безкоштовно прихистили у себе вдома ВПО (програма «Прихисток»): протягом звітного періоду 7 громадян повідомили департамент про безкоштовне розміщення у власних житлових приміщеннях таких осіб, дані внесені до інформаційно-аналітичної системи. З початку року з даного питання інформували департамент 317 осіб, до бази внесена інформація про 821 житлове приміщення, де розміщуються переселенці.
Організовано роботу по вирішенню побутових питань внутрішньо переміщених осіб, а саме забезпечення їх безоплатним тимчасовим місцем проживання. 2 внутрішньо переміщені особи були влаштовані до гуртожитку Державного професійна-технічного навчального закладу «Сумський центр професійно-технічної освіти з дизайну та сфери послуг». Наразі в гуртожитку проживає 13 сімей (16 осіб).
На контролі питання опрацювання повідомлень про не підтвердження факту проживання ВПО за адресами, які вказані при оформленні державної допомоги на проживання: всього вже отримано інформацію про не проживання 65 переселенців (за тиждень щодо двох осіб). Перевірки проводяться Національною соціальною сервісною службою України. У разі, якщо ВПО, проживання якої не підтвердили працівники цієї служби, не буде ідентифіковано департаментом протягом 10 днів, приймається рішення про припинення виплати допомоги на проживання. В результаті проведеної роботи ідентифікацію пройшли 25 осіб, 31 особі припинено виплату допомоги у зв’язку із не підтвердженням даних.
Важлива щоденна робота проводиться по вирішенню питань соціального захисту сімей загиблих Записників України. Першочергово – це встановлення відповідного статусу, який у подальшому надає право на отримання пільг та інших соціальних гарантій. На сьогодні в громаді 329 членів сімей 171 загиблого Захисника України, з них 157 видані посвідчення членів сімей військовослужбовців, які загинули (померли) чи пропали безвісти під час проходження військової служби, департаментом видано 144 особам посвідчення члена сім’ї загиблого.
Проводиться робота по комплексному визначенню ступеня індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг, для подальшого розрахунку права надавача соціальної послуги з догляду на непрофесійній основі, на виплату відповідної компенсації (відповідно до постанови КМУ від 20.09.2020 № 859. 13 громадян, які претендують на отримання компенсації як фізичний особі, що здійснює надання соціальних послуг, надали документи для визначення індивідуальних потреб осіб, за якими здійснюється догляд (всього з початку року з даного питання звернулися 317 осіб). На минулому тижні працівниками департаменту за участі працівників закладів охорони здоров’я здійснено з виходом за місцем проживання комплексне визначення ступеня потреб 12 осіб. З початку року за результатами комплексного визначення ступеня потреб встановлено, що 309 осіб потребують соціальних послуг, 4 – не потребують.
Сприяємо в оформленні документів по отриманню соціальної послуги стаціонарного догляду в інтернатних установах: за тиждень підготовлені відповідні клопотання та пакети документів для отримання путівки до інтернатного закладу на 11 осіб (з початку року до стаціонарних закладів направлено 32 мешканця громади, які цього потребували). З початку року спеціалістами департаменту надано консультації з даного питання 88 особам.
Налагоджено роботу з реабілітаційними установами по оформленню документів дітей з інвалідністю для направлення їх на реабілітацію. Всього 93 реабілітаційних установи України мають право надавати такі послуги, вже оформлено 29 договорів, протягом звітного періоду направлено на реабілітацію 4 дитини з інвалідністю, з початку року – 25 дітей, закінчили курс реабілітації 17 дітей.
На виконання Правил перетинання державного кордону громадянами України та рішення виконавчого комітету Сумської міської ради від 27.10.2022 № 440, здійснюється робота по оформленню Акту встановлення факту здійснення догляду за особами з інвалідністю І та ІІ групи, та особами, які потребують постійного догляду. Протягом тижня відповідною робочою групою здійснено вихід за місцем проживання 10 осіб та видано акти встановлення факту здійснення догляду (всього з початку року вже 136 осіб звернулися щодо встановлення факту догляду, з них по 132 – такий факт підтверджено).
Зареєстрували 11 випадків домашнього насильства стосовно 10 осіб. Кривдникам винесені приписи із забороною контактувати із постраждалими. Працівниками мобільної бригади здійснено 12 виїздів за місцем проживання постраждалих від домашнього насильства, їм надано психологічну допомогу та консультації з соціальних послуг.
Щодо фінансування коштів держбюджету: проведено фінансування трьох закладів вищої та трьох закладів фахової передвищої освіти для виплати 796 студентам соціальної стипендії за квітень на 1,6 млн. гривень.
Виконувалися програми «Милосердя» та «Соціальна підтримка Захисників і Захисниць України та членів їх сімей».
Окрім зазначеного, за організаційної участі департаменту проведені засідання міських дорадчих органів – опікунської ради та комісії з питань альтернативної (невійськової) служби.