м. Суми, вул. Харкiвська, 35

788-888 (багатоканальний)

dszn@smr.gov.ua

Аналітичні матеріали

АНАЛІТИЧНА ДОВІДКА ЩОДО СТАНУ РОБОТИ ЗІ ЗВЕРНЕННЯМИ ГРОМАДЯН

у І півріччі 2020 РОКУ

Підведені підсумки надходжень звернень громадян до департаменту протягом I півріччя 2020 року свідчать про загальне їх зменшення на 48% у порівнянні з відповідним періодом 2019 року (на 1080 звернень). Кількість звернень у департаменті станом на 01.07.2020 складає 1167 звернень, із яких:    426 – письмові звернення та 741 – усні (звернення на «Урядовий контактний центр», до Сумського обласного контактного центру, на особистому прийомі у керівників міста та у керівників департаменту). Порівняльна статистика з I півріччям 2019 року вказує на збільшення письмових звернень на 9%, а щодо усних – на зменшення на 60%.

Серед усних звернень 59% складають звернення на «Урядовий контактний центр» та до Сумського обласного контактного центру (менше на 805 звернень або на 65% ніж у минулому році) та 41% – це звернення на особистому прийомі у керівників міста та керівників департаменту. Кількість звернень на особистому прийомі зменшилася на 50 відсотків, що пов’язано із загальнонаціональним карантином (протягом 2 кварталу особисті прийоми не проводилися).

За категоріями авторів із загальної кількості звернень переважали звернення від осіб з інвалідністю (166), від учасників бойових дій (143) та від «дітей війни» (80). Якщо серед осіб з інвалідністю та «дітей війни» кількість звернень зменшилася майже на 46 відсотків, то, натомість, на 120 звернень більше зареєстровано від учасників бойових дій.

Далі категорії заявників розподіляються наступним чином: ветерани    праці – 76; одинокі матері – 73; ветерани військової служби – 42; учасники   війни – 26; особи з інвалідністю внаслідок війни – 19; багатодітні сім’ї – 16; учасники ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС та постраждалі – 12; «Мати-героїня» – 1.

Інші категорії (із звернень яких або неможливо визначити статус особи, або ж така категорія відсутня у класифікаторі) складають найбільшу частку – 513 звернень (44% від загальної кількості звернень).

За соціальним станом авторів, звернення розподілилися наступним чином: пенсіонери за віком та пенсіонери з числа військовослужбовців – 431 (37% від загальної кількості звернень), робітники – 176, безробітні особи – 129, підприємці – 29, працівники бюджетної сфери та державні службовці – 7, військовослужбовці – 2, інші категорії – 393.

Актуальними залишалися питання:

– призначення житлової субсидії (348 звернень – менше на 77% у порівнянні з минулим періодом);

– отримання пільг на оплату житлово-комунальних послуг (290 звернень, що більше на 132%);

– надання матеріальної допомоги (216 звернень – більше на 38%);

– призначення та виплата державної допомоги (185 звернень – менше на 29%).

Інші питання у зверненнях (із пенсійного забезпечення, забезпечення санаторно-курортним лікуванням та виплати компенсації, побуту осіб з інвалідністю, соціального захисту «чорнобильців», забезпечення засобами пересування, автотранспортом, виплати компенсацій та ін.) складають 11% від загальної кількості.

Надходженню звернень передували різні чинники. Так, серед основних причин, що спонукали до звернень, є значні зміни у чинному законодавстві та нерозуміння певних їх положень громадянами. Заявниками порушувалися питання щодо отримання роз’яснень порядку надання житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг у грошовій формі у зв’язку з введенням у дію механізму надання пільг та субсидій у грошовій формі відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 17.04.2019 № 373 «Деякі питання надання житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг у грошовій формі».

На збільшення звернень щодо надання матеріальної підтримки вплинула ситуація, пов’язана із загальнонаціональним карантином, який був запроваджений із метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2.

За період дії карантину до департаменту надійшли звернення з нових питань, таких як забезпечення продуктовим набором (14 звернень), виплати одноразової грошової допомоги у зв’язку COVID-19 (11 звернень), виплата допомоги на дітей фізичним особам-підприємцям, які належать до 1-2 групи платників єдиного податку (12 звернень), забезпечення засобами індивідуального захисту (5 звернень).

Також проаналізовано, що звернення із питань виплати та призначення державних допомог пов’язані із строками переоформлення допомоги та змінами, які вносилися до законодавчих актів.

Департаментом розглянуто 436 звернень громадян, що звернулися до Сумського обласного контактного центру та на «Урядовий контактний центр» (менше на 805 звернень або на 65% і складає 37% від загальної кількості звернень).

Звернення, що надходять до департаменту, уважно розглядаються, викладені факти ретельно перевіряються. Так, до часу введення карантинних заходів, із виходом на місце розглянуто 18 звернень; на контролі перебуває 87 звернень.

На всі звернення надавалися обґрунтовані відповіді у передбачений законодавством строк, в яких роз’яснювалися положення чинного законодавства, право громадян на звернення за захистом своїх прав і законних інтересів до суду: 29% звернень (331) розглянуто в термін до 5 днів; 56% звернень (658) розглянуто в термін до 15 днів; 15% звернень (178) розглянуто в термін до 30 днів.

Із загальної кількості звернень вирішено позитивно 436 (в ці дані входять відповіді громадянам, які не мали інформації про призначення субсидії з об’єктивних причин – отримання відповідей на запити, розгляд на комісії, ін.), відмовлено у задоволенні – 81, надано мотивованих роз’яснень – 643, направлено для виконання за належністю – 7.

Директором департаменту під особистий контроль взято розгляд 19 звернень від осіб з інвалідністю внаслідок війни та 1 звернення від жінки, якій присвоєно почесне звання «Мати-героїня»: з питань надання матеріальної допомоги, монетизації пільг, виплати щорічної разової грошової допомоги до 5 травня, виплати компенсації за шкоду, заподіяну здоров’ю, внаслідок аварії на ЧАЕС, призначення державної соціальної допомоги.  Звернень від Героїв України, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв Радянського Союзу до департаменту не надходило.

Розглянуто: 23 повторних звернення (10 письмових та 13 усних), що більше на 16, які стосувались питань призначення житлової субсидії, надання матеріальної допомоги, пільг на оплату житлово-комунальних послуг, санаторно-курортного лікування, призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям. Причина повторних звернень – відсутність законних підстав для позитивного вирішення поставлених питань. Також слід відмітити одну із причин – це неможливість проведення особистого прийому, що ускладнює комунікацію із певними категоріями громадян, як особи з інвалідністю, особи похилого віку, які не завжди розуміють положення нормативних актів та важко сприймають роз’яснення у телефонному режимі. Заявникам надані роз’яснення про те, що питання, які порушувалися у зверненнях, не можуть бути задоволені, оскільки департамент діє в межах наданих йому повноважень.

Також розглянуто 6 колективних звернень, в тому числі опрацьована одна електронна петиція як колективне звернення, оскільки в установлений строк не набрала необхідної кількості голосів («Забезпечення житлом безхатченків»).

Відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації» у  першому півріччі опрацьовано у встановленому порядку 35 інформаційних запитів, на які своєчасно було надано відповіді: 24 – від фізичних осіб; 9 – від об’єднань громадян; 1 – від представників ЗМІ, 1 – від юридичної особи. Кількість запитів, отриманих у 2020 році, більше на 3 ніж у відповідному періоді минулого року.

Проведений аналіз вказує на те, що департамент соціального захисту населення Сумської міської ради постійно працює в напрямку вдосконалення роботи із зверненнями громадян відповідно до вимог чинного законодавства. Вживаються заходи щодо забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення, своєчасного та якісного розгляду їх питань, усунення причин, що породжують скарги. Задля цього діяльність департаменту направлена на оперативне та уважне ставлення до вирішення проблем, порушених у зверненнях громадян, а також постійний аналіз, узагальнення усних та письмових звернень.

Слід зазначити, що департамент станом на 01 липня 2020 року продовжує роботу в режимі, організованому в умовах карантину: особисті прийоми громадян не проводяться, документи приймаються за допомогою пошти, через електронні сервіси та спеціальні скриньки, встановлені на вході до адміністративної будівлі; оформлення окремих видів державної соціальної допомоги, які потребують виключно особистого подання заявниками документів, забезпечено з дотриманням безпечних умов для працівників. Впроваджено проведення особистого прийому громадян керівного складу у форматі «Прямої телефонної лінії».

Із 17 березня мешканцями міської ОТГ було залишено в скриньках 7 793 пакетів документів. Основні питання стосувалися оформлення державних соціальних допомог та субсидій (6 210), надання пільг (739), матеріальної допомоги (369).

Не зважаючи на обмеження, вживаються всі вичерпні заходи для позитивного вирішення проблем, порушених у зверненнях громадян. Проводиться роз’яснювальна робота з актуальних питань соціального захисту. Так, розміщено 1 383 (на 6 17 більше ніж за I півріччя 2019 року або на 44%) інформаційних матеріали через мережу Інтернет, в тому числі на офіційному сайті Сумської міської ради, офіційному сайті департаменту, в друкованих засобах масової інформації, на сторінці департаменту в соціальній мережі «Фейсбук».

На сайті департаменту (dszn.smr.gov.ua) розміщена вся актуальна інформація. На сьогодні статистика складає понад 254 тис. відвідувань рубрик сайту, а офіційна сторінка в мережі «Фейсбук» налічує 1 160 підписників.

Здійснено 11 виступів на телебаченні, проведено 6 брифінгів, 38 зустрічей в установах, організаціях, на підприємствах міста та за місцем проживання громадян. Керівним складом департаменту проведено 9 виїзних особистих прийомів, а також чотири особистих прийоми в рамках «Прямої телефонної лінії».

З початку року на багатоканальну телефонну лінію 788-888 звернулось більше десяти тисяч громадян із різних питань соціального захисту, із яких: оформлення субсидії – 1 430; призначення та виплата ДСД – 1 009; одержання пільг – 1 813. Переведення режиму роботи департаменту на дистанційну форму роботи збільшило кількість звернень у телефонному режимі (7 340 осіб зателефонували за цей період).

АНАЛІТИЧНА ДОВІДКА ЩОДО СТАНУ РОБОТИ ЗІ ЗВЕРНЕННЯМИ ГРОМАДЯН

У 1 КВАРТАЛІ 2020 РОКУ

Як свідчить проведений моніторинг звернень громадян, що надійшли до департаменту протягом І кварталу 2020 року, відбулося загальне їх зменшення на 47% у порівнянні з відповідним періодом 2019 року (на 721 звернення). Загалом із початку року до департаменту надійшло 804 звернення, із яких 230 – письмові звернення (29% від загальної кількості) та 574 – усні. При формуванні звіту до усних звернень віднесені звернення на «Урядовий контактний центр», до Сумського обласного контактного центру, на особистому прийомі у керівників міста та у керівників департаменту, а це – 71% від загальної кількості. Порівняльна статистика з I кварталом 2019 року вказує на збільшення письмових звернень на 5% (на 12 звернень), а щодо усних – навпаки на  їх зменшення на 56% (на 733 звернення).

За категоріями авторів із загальної кількості звернень переважають звернення від учасників бойових дій (106), осіб з інвалідністю (83) та від ветеранів праці (61).

Далі категорії заявників розподіляються наступним чином: «діти війни» – 51; одинокі матері – 50; ветерани військової служби – 28; учасники війни – 21; особи з інвалідністю внаслідок війни – 14; учасники ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС та постраждалі – 12; багатодітні сім’ї – 10; жінки, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня» – 1. Інші категорії (звернення, із яких не можливо визначити статусу особи у зв’язку з особистою відмовою заявника від надання персональних даних такого типу) складають найбільшу частку – 395 (49%) від загальної кількості звернень.

Найбільш актуальними питаннями звернень є:

– призначення житлової субсидії (31%)

– пільгове забезпечення (29%)

– призначення та виплата державної допомоги (15%)

Збільшенню звернень із цих питань передують різні чинники, але серед основних причин – значні зміни у чинному законодавстві та нерозуміння певних їх положень громадянами. Зокрема, звернення з питань призначення житлової субсидії та пільгового забезпечення (надання пільг на житлово-комунальні послуги) спричинене саме такими факторами та переходом на «монетизовані» пільги та субсидії.

Звернення з питань виплати державної соціальної допомоги пов’язані із термінами фінансування на початку нового бюджетного року, коли виплата соціальної допомоги виплачувалась по мірі надання регламенту на проведення платежів Державною казначейською службою України.

Тематика «менш популярних» питань є наступною: пенсійне забезпечення (25), надання матеріальної допомоги (118), забезпечення санаторно-курортним лікуванням та виплата компенсацій (13), соціальний захист «чорнобильців» (2), побут осіб з інвалідністю (18), інші питання соціального захисту (23). Вищезазначені звернення складають 24% від загальної їх кількості.

Звернення, які надходять до департаменту, своєчасно та уважно розглядаються, а надана інформація – ретельно перевіряється. Всі заявники отримують обґрунтовані відповіді з результатами розгляду у передбачений законодавством строк:

  • в термін до 5 днів – розглянуто 38% звернень;
  • в термін до 15 днів – 51% звернень;
  • в термін до 30 днів – 11% звернень.

Із загальної кількості звернень вирішено позитивно 340 (в ці дані входять відповіді громадянам, які не мали інформації про призначення субсидії з об’єктивних причин – отримання відповідей на запити, розгляд на комісії, ін.), відмовлено у задоволенні – 50, надано мотивованих роз’яснень – 409, направлено для виконання за належністю – 5.

Також, за три місяці цього року розглянуто:

  • 4 повторних звернення, причиною яких була відсутність законних підстав для позитивного вирішення поставлених питань.
  • 4 колективні звернення

В загальному по департаменту з різних питань соціального захисту з початку року звернулося 37 776 громадян.

Крім цього, впродовж кварталу набирає обертів інформаційно-роз’яснювальна робота. Так, було розміщено 500 публікацій (що на 27% більше, ніж за I квартал 2019 року) через мережу Інтернет, в тому числі на офіційному сайті Сумської міської ради, офіційному сайті департаменту (https://dszn.smr.gov.ua), в друкованих засобах масової інформації та в соціальній мережі «Фейсбук».

До того ж, здійснено 2 виступи на телебаченні; проведено 2 брифінги для ЗМІ на теми житлових субсидій та соціального захисту осіб з інвалідністю; організовані 9 виїзних особистих прийомів керівництва департаменту та 38 зустрічей в установах, організаціях, на підприємствах міста та за місцем проживання громадян.

Так як із середини березня цього року, на території України були запроваджені карантинні заходи з метою запобігання поширенню коронавірусної інфекції COVID-19, прийом мешканці ОТГ у департаменті не здійснюється, робота з громадянами проводиться в дистанційному режимі. Тому, громадянам було рекомендовано не відвідувати департамент без нагальної потреби та скористатися можливістю отримати консультації у телефонному режимі за багатоканальним номером 788-888, за допомогою якого відбувається оперативне реагування на звернення громадян. Також громадяни можуть звернутися на електронну пошту, написати повідомлення на сторінці департаменту в мережі «Facebook» (https://www.facebook.com/sumysoczahyst) чи залишити свої письмові звернення у спеціальних скриньках, що розташовані при вході у адмінбудівлю департаменту.

Отже, враховуючи проведений аналіз, вважаємо, що департамент соціального захисту населення Сумської міської ради постійно працює в напрямку вдосконалення роботи із зверненнями громадян відповідно до вимог чинного законодавства. Вживаються заходи щодо забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення, своєчасного та якісного розгляду їх питань, усунення причин, що породжують скарги. Задля цього діяльність департаменту направлена на оперативне та уважне ставлення до вирішення проблем, порушених у зверненнях громадян, а також постійний аналіз, узагальнення усних та письмових звернень.

АНАЛІТИЧНА ДОВІДКА ЩОДО СТАНУ РОБОТИ ЗІ ЗВЕРНЕННЯМИ ГРОМАДЯН У 2019 РОЦІ

У департаменті соціального захисту населення Сумської міської ради вживаються заходи щодо забезпечення реалізації конституційного права громадян на звернення, своєчасного і якісного їх розгляду, усунення причин, що породжують скарги. Задля цього діяльність департаменту направлена на уважне ставлення до вирішення проблем, із якими звертаються громадяни, а також постійний аналіз, узагальнення усних та письмових звернень.

Аналіз динаміки надходжень звернень громадян до департаменту протягом 2019 року свідчить про майже рівну кількість із 2018 роком (на 4 звернення менше). Загальна кількість звернень у департаменті протягом року складає 3834 звернення. Із них, 712 – це письмові звернення (19% від загальної кількості) та 3122 – усні (звернення на «Урядовий контактний центр», до Сумського обласного контактного центру, на особистому прийомі у керівників міста та у керівників департаменту – 81% від загальної кількості). У порівнянні з 2018 роком кількість письмових звернень зменшилась на 12%.

Із загальної кількості усних звернень:

– 56% – звернення на «Урядовий контактний центр» та до Сумського обласного контактного центру (більше на 166 звернень або на 10% ніж у минулому році);

– 44% – звернення на особистому прийомі у керівників міста та департаменту.

Як і в 2018 році за категоріями авторів із загальної кількості звернень переважали звернення від осіб з інвалідністю (496), від «дітей війни» (259) та ветеранів праці (231), але їх загальна кількість зменшилась на 232 (24%).

Далі категорії заявників розподіляються наступним чином:

– учасники бойових дій – 220;

– одинокі матері – 201;

– учасники ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС та постраждалі – 75;

– багатодітні сім’ї – 64;

– особи з інвалідністю внаслідок війни – 54;

– учасники війни – 49.

Інші категорії (із звернень яких неможливо визначити статус особи) складають найбільшу частку – 2185 звернень (57% від загальної кількості звернень).

В цих категоріях відмічається зменшення звернень від багатодітних сімей (на 14) та збільшення від одиноких матерів (на 18), осіб з інвалідністю внаслідок війни (на 9 звернень).

За соціальним станом авторів звернення розподілилися по категоріям: пенсіонери – 1175 (31% від загальної кількості звернень), робітники – 798, безробітні особи – 441, військовослужбовці – 177, підприємці – 71, працівники бюджетної сфери та державні службовці – 21, студенти – 5, селяни – 2, інші категорії (неможливо визначити за зверненням) – 1144.

Актуальними залишалися питання:

призначення житлової субсидії (2231 звернення – більше на 2% у порівнянні з минулим періодом);

отримання пільг на оплату житлово-комунальних послуг (498 звернень – більше на 104%);

призначення та виплата державної допомоги (436 звернень – більше на 54%);

надання матеріальної допомоги (327 звернень – менше на 34%).

Надходженню звернень передували різні чинники. Так, серед основних причин, що спонукали до звернень, є значні зміни у чинному законодавстві та нерозуміння певних їх положень громадянами. Заявниками порушувалися  питання щодо отримання роз’яснень порядку надання житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг у грошовій формі у зв’язку з введенням у дію механізму надання пільг та субсидій у грошовій формі відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 17.04.2019 № 373 «Деякі питання надання житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг у грошовій формі». Задля зняття напруги серед населення, департаментом проводилися заходи з інформаційно-роз’яснювальної роботи у цьому напрямку (проведено 70 зустрічей з мешканцями за місцем їх роботи та проживання, 7 брифінгів для засобів масової інформації, на інтернет-ресурсах та в друкованих ЗМІ розміщено 293 матеріали та ін.).

Інші питання у зверненнях (пенсійного забезпечення, забезпечення санаторно-курортним лікуванням та виплати компенсації, побуту осіб з інвалідністю, соціального захисту «чорнобильців», забезпечення засобами пересування, автотранспортом, виплати компенсацій та ін.) складають 9% від загальної кількості.

Звернення, що надходили до департаменту, уважно розглядалися, викладені факти ретельно перевірялися. Так, з виходом на місце розглянуто 125 звернень, на контролі перебуває 129 звернень. На всі звернення надавалися обґрунтовані відповіді у передбачений законодавством строк, в яких роз’яснювалися положення чинного законодавства, право громадян на звернення за захистом своїх прав і законних інтересів до суду:

– 37% звернень розглянуто в термін до 5 днів;

– 21% звернень – в термін до 15 днів;

– 42% звернень – в термін до 30 днів;

– 1 звернення розглядалось більше місяця, але у строки, визначені Законом України «Про звернення громадян».

Із загальної кількості звернень вирішено позитивно – 1097 (в ці дані входять відповіді громадянам, які не мали інформації про призначення субсидії з об’єктивних причин – отримання відповідей на запити, розгляд на комісії, ін.), відмовлено у задоволенні – 296, надано мотивованих роз’яснень – 2430, направлено для виконання за належністю – 11.

Директором департаменту під особистий контроль взято розгляд 19 звернень від осіб з інвалідністю внаслідок війни: з питань надання матеріальної допомоги на лікування та цільової матеріальної допомоги для вирішення питань, пов’язаних з проведенням капітального ремонту власних житлових приміщень, забезпечення житлом внутрішньо переміщених осіб, пільг та соціальних гарантій для учасників АТО, монетизації пільг. Звернень від Героїв України, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв Радянського Союзу та жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня» до департаменту не надходило.

Також розглянуто: 34 повторних звернення (6 письмових та 28 усних), що менше на 11 ніж у 2018 році, які стосувались питання призначення житлової субсидії, надання цільової матеріальної допомоги для вирішення питань, пов’язаних з проведенням капітального ремонту власних житлових будинків, транспортування маломобільних груп населення, забезпечення путівкою на санаторно-курортне лікування, надання державної соціальної допомоги та матеріальної допомоги на лікування; 12 колективних звернень (менше на 8);     8 неодноразових звернень (менше на 4). Причина повторних зверненьвідсутність законних підстав для позитивного вирішення поставлених питань. Заявникам надані роз’яснення про те, що питання, які порушувалися у зверненнях, не можуть бути задоволені, оскільки департамент діє в межах наданих йому повноважень.

Опрацьована одна електронна петиція як колективне звернення, оскільки в установлений строк не набрала необхідної кількості голосів («Створення цільової програми по наданню житла для осіб з інвалідністю, людей з обмеженою здатністю рухатися та візочників на перших поверхах новобудов»).

Із метою посилення персональної відповідальності посадових осіб департаменту щодо додержання вимог Закону України «Про звернення громадян» постійно проводиться робота щодо вчасного виявлення найбільш гострих суспільно значущих проблем, що породжують звернення громадян і потребують негайного вирішення.

Діловодство за зверненнями громадян ведеться окремо від інших видів діловодства. Відповідно до функціональних обов’язків визначено особу, відповідальну за ведення діловодства за зверненнями громадян, – головного спеціаліста сектору кадрової роботи та контролю. Особистий прийом громадян у департаменті здійснюється директором департаменту, його заступниками, керівниками структурних підрозділів та іншими працівниками у встановлені дні прийому. Графік прийому громадян розміщений у приміщенні департаменту, на офіційному веб-сайті Сумської міської ради, власному сайті департаменту. Слід зазначити, що в непоодиноких випадках прийом громадян протягом робочого часу здійснюється незалежно від затвердженого графіку, що в значній мірі сприяє попередженню виникнення скарг. Роботу Громадської приймальні скориговано відповідно до вимог організації прийому за «Єдиною технологією»  без обідньої перерви, з подовженням часу прийому на одну годину по закінченню робочого дня та у суботу.

У межах компетенції вживаються вичерпні заходи до позитивного вирішення проблем, порушених у зверненнях громадян. Зокрема, практикуються виїзди за місцем проживання заявників із метою обстеження матеріально-побутових умов та співбесіди із заявниками у телефонному режимі.

Протягом року проводилася роз’яснювальна робота з актуальних питань соціального захисту. Так, розміщено 1482 інформаційних матеріали через мережу Інтернет, в тому числі на офіційному сайті Сумської міської ради та офіційному сайті департаменту, в друкованих засобах масової інформації, на сторінці департаменту в соціальній мережі «Фейсбук». Відповідна інформація постійно оновлювалась на інформаційних стендах.

У травні 2019 року розпочав роботу власний сайт департаменту (dszn.sumy.ua), на якому розміщена вся актуальна інформація. На сьогодні статистика складає понад 40 тис. відвідувань рубрик сайту, а офіційна сторінка в мережі «Фейсбук» налічує 896 підписників.

З питань соціального захисту здійснено 24 виступи на телебаченні, проведено 10 брифінгів (з питань призначення житлової субсидії та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, щодо відшкодування вартості послуг за програмою «Муніципальна няня», забезпечення житлом учасників АТО за кошти міського бюджету, про організацію роботи Центру учасників бойових дій та про підсумки роботи департаменту у 2018 році), проведено один «круглий стіл» з протидії домашньому насильству, 145 зустрічей в установах, організаціях, на підприємствах міста та за місцем проживання громадян. Керівним складом департаменту проведено 34 виїзні особисті прийоми. Під час зустрічей та особистих прийомів за місцем роботи, проживання громадян роз’яснення надані 4 834 особам.

«Мобільним соціальним офісом» здійснено 12 виїзних прийомів, під час яких 237 особам надана консультативна допомога з питань призначення житлової субсидії, соціальних допомог, пільг, пенсій, отримання медико-соціальних послуг.

На виконання поставлених Урядом країни першочергових завдань щодо виконання програми житлових субсидій, департаментом забезпечується якісний прийом громадян із цих питань шляхом залучення до громадських робіт безробітних осіб. Так, протягом 2019 року в департаменті було створено 82 тимчасових робочих місця, де проводилась роз’яснювальна робота. Також здійснюється прийом громадян на двох консультативних пунктах, які розташовані в управлінні «Центр надання адміністративних послуг у м. Суми» та ТОВ «Міський єдиний інформаційно-розрахунковий центр» (надано 11 389  консультацій).

Із 23 грудня 2019 року у департаменті введено в дію багатоканальну телефонну лінію 788-888, що дасть можливість оперативно реагувати на звернення громадян з різних питань.