м. Суми, вул. Харкiвська, 35

788-888 (багатоканальний)

dszn@smr.gov.ua

Запитували – відповідаємо

Мешканці громади звертаються з різними питаннями сфери соціального захисту. На найпопулярніші – надаємо роз’яснення.

15.08.2023

Чи має право жінка, яка не працює, на допомогу у зв’язку з вагітністю та пологами?

ВІДПОВІДЬ

Непрацюючі вагітні жінки (у тому числі неповнолітні), які не застраховані в системі загальнообов’язкового державного соціального страхування, мають право на державну допомогу у зв’язку з вагітністю та пологами (https://dszn.smr.gov.ua/ne-zastrahovani-v-sistemi-zagalnoobov-yazkovogo-derzhavnogo-sotsialnogo-strahuvannya-zhinki-mayut-pravo-na-dopomogu-u-zv-yazku-z-vagitnistyu-ta-pologami/)

Допомога призначається, якщо звернення за нею надійшло не пізніше ніж через шість місяців з дня закінчення відпустки у зв’язку з вагітністю та пологами, і виплачується жінкам за весь період відпустки, тривалість якої становить 70 календарних днів до пологів і 56 (у разі ускладнених пологів або народження двох чи більше дітей – 70) календарних днів після пологів.

Оформлення допомоги у зв’язку з вагітністю та пологами здійснюється на підставі наступних документів: 

  • заяви;
  • документа, що посвідчує особу;
  • довідки встановленого зразка виданої лікувально-профілактичним закладом (або інформації про номер запису в Реєстрі медичних висновків в електронній системі охорони здоров’я про сформований медичний висновок про тимчасову непрацездатність категорії «Вагітність та пологи») 
  • підтверджуючих документів, що жінка навчається, зареєстрована в центрі зайнятості як безробітна, звільнена з роботи у зв’язку з ліквідацією підприємства або зареєстрована як суб’єкт підприємницької діяльності, але не бере участі в системі загальнообов’язкового державного соціального страхування.

Телефони для консультацій : 788-888, 050-407-81-99, 050-407-80-02.

Е-mail: dszn.sumy.smr@gmail.com

Офіційний веб-сайт: https://dszn.smr.gov.ua

Телеграм-канал: https://t.me/sumysoczahyst

07.08.2023

За яких умов припиняється виплата допомоги по догляду за особою з інвалідністю внаслідок психічного розладу?

ВІДПОВІДЬ

Допомогу в грошовій формі отримує дієздатна особа, яка проживає разом із особою з інвалідністю І чи ІІ групи внаслідок психічного розладу і потребує стороннього догляду.

Виплата щомісячної грошової допомоги особі, яка проживає разом з особою з інвалідністю І чи ІІ групи внаслідок психічного розладу  припиняється, якщо:

  • сталися  зміни  у  складі  сім’ї  у  зв’язку  зі  смертю   або  зміною місця проживання особи з інвалідністю, за якою здійснюється догляд, чи особи, якій надається допомога на догляд;
  • закінчився строк встановлення інвалідності I чи II групи;
  • особа з  інвалідністю  перебуває  на  повному державному утриманні або стаціонарному лікуванні впродовж повного календарного місяця.

Про обставини, внаслідок яких припиняється виплата допомоги на догляд, необхідно повідомити департамент соціального захисту населення протягом 10 днів. Виплата допомоги  припиняється з наступного місяця після виникнення зазначених змін.

20.12.2021

Чи мають право на субсидію безробітні?

ВІДПОВІДЬ

Безробітним, які перебувають на обліку в центрі зайнятості та отримують відповідну допомогу протягом періоду, за який враховуються доходи, субсидія може бути призначена, при цьому заявникам буде враховуватися умовний дохід:

 – 0,5 мінімальної заробітної плати – за кожний місяць коли допомога менша за 0,5 розміру мінімальної заробітної плати;

 – фактично отримані доходи, якщо допомога більша за 0,5 розміру мінімальної заробітної плати.

06.12.2021

Чи враховувались збільшені на 50% соціальні норми при розрахунку субсидії за листопад та як дізнатись результати розрахунку?

ВІДПОВІДЬ

Як вже зазначалося раніше, в жовтні був здійснений автоматичний розрахунок субсидії на опалювальний період 2021-2022 рр. домогосподарствам, які її отримували з травня або зверталися за її призначенням протягом травня- жовтня 2021 року.

При цьому, на жовтень на послугу з постачання теплової енергії  субсидію було розраховано з 16 жовтня, а в листопаді – на повний місяць. На послуги з постачання та розподілу природного газу, централізованого водопостачання та водовідведення, постачання гарячої води та електричної енергії були збільшені соціальні нормативи на 50% (на період введення в громаді «червоної» зони карантину).

Призначення субсидії з листопада 2021 року за зверненнями мешканців громади на сьогодні не проводиться, оскільки Державна податкова служба на даний час не володіє даними про доходи громадян за III квартал 2021 року. Але, як тільки такі дані надійдуть до департаменту – буде проведено розрахунок житлової субсидії.

Інформацію щодо призначення житлової субсидії, терміну та способу виплати можна дізнатися самостійно на сайті Мінсоцполітики (https://subsidii.ioc.gov.ua), де знаходиться Єдиний державний реєстр отримувачів житлових субсидій, інформація у якому оновлюється щомісяця (на початку поточного місяця – за попередній). Отже, інформацію за листопад можна буде дізнатись у грудні після оновлення реєстру.

Крім того, отримати інформацію про розмір нарахованої житлової субсидії можна за багатоканальним номером 788-888 та телефонами: 787-122, 787-123, 050-407-81-99.

11.11.2021

Як дізнатися результат надання житлової субсидії через реєстр її отримувачів в інтернеті?

ВІДПОВІДЬ

Інформацію щодо призначення житлової субсидії, терміну та способу виплати можна дізнатися за посиланням https://subsidii.ioc.gov.ua, де у відкритому доступі знаходиться Єдиний державний реєстр отримувачів житлових субсидій.

Для отримання інформації необхідно ввести свої дані: область, місто, вулицю, номер будинку і квартири. При цьому, вводити прізвище, ім’я та по батькові, номер паспорта чи інші персональні дані – не потрібно.

За інформацією з реєстру можна дізнатися:

  • стан субсидії (діюча/не діюча);
  • розмір субсидії за місяць;
  • місце знаходження особової справи субсідіанта – назва структурного підрозділу з питань соціального захисту населення;
  • населений пункт;
  • період надання субсидії.

Інформація у реєстрі оновлюється один раз на місяць – на початку поточного місяця за попередній, тобто інформацію за жовтень можна дізнатись у листопаді після оновлення реєстру.

Крім того, отримати інформацію про розмір нарахованої житлової субсидії можна за багатоканальним номером 788-888 та телефонами: 787-122, 787-123, 050-407-81-99.

03.11.2021

Чи можна отримати субсидію, якщо є заборгованість за житлово-комунальні послуги?

ВІДПОВІДЬ

У зв’язку з початком опалювального сезону мешканців громади все частіше хвилює питання отримання житлової субсидії за наявності боргів з оплати житлово-комунальних послуг.

Боржники, загальна сума боргу яких перевищує 20 неоподатковуваних мінімумів громадян (станом на 01.10.2021 340 грн.), втрачають право на отримання субсидії.

Водночас, за умови укладання договору про реструктуризацію заборгованості з надавачем відповідних комунальних послуг (тобто сума боргу буде поділена на декілька платежів, які необхідно буде своєчасно щомісячно сплачувати) можна буде претендувати на отримання житлової субсидії.

При цьому, якщо такий договір буде укладено протягом двох місяців (жовтень-листопад) з початку опалювального сезону, житлова субсидія буде призначена з його початку (з жовтня).

Крім цього, право на житлову субсидію можна отримати за умови документального підтвердження сплати заборгованості (копія чека, квитанції про погашення боргу) або оскарження заборгованості в судовому порядку (ухвали про відкриття провадження у справі).

Проте зазначаємо, що при автоматичному перерахунку житлової субсидії на опалювальний період 2021-2022 рр. домогосподарствам, які вже отримували субсидію, заборгованість по сплаті за житлово-комунальні послуги не враховується. Тобто, наявність заборгованості впливає лише при визначенні права на призначення субсидії, а не при її подальших перерахунках.

Отримати консультацію можна в телефонному режимі за багатоканальним номером 788-888 та телефонами: 787-122, 787-123, 050-407-81-99.

20.10.2021

Я мати трьох дітей, перебуваю в повторному шлюбі. Чи маю право на встановлення статусу багатодітної сім’ї?

ВІДПОВІДЬ

Положенням статті 1 Закону України «Про охорону дитинства» визначено, що багатодітна сім’я – сім’я, в якій подружжя (чоловік та жінка) перебуває у зареєстрованому шлюбі, разом проживає та виховує трьох і більше дітей, у тому числі кожного з подружжя, або один батько (одна мати), який (яка) проживає разом з трьома і більше дітьми та самостійно їх виховує.

Пунктом 3-2 Порядку виготовлення і видачі посвідчень батьків багатодітної сім’ї та дитини з багатодітної сім’ї, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.03.2010 № 209 (зі змінами), передбачено, що до заяви для оформлення посвідчення батьків багатодітної сім’ї та посвідчення дитини з багатодітної сім’ї у разі реєстрації повторного шлюбу та проживання із дітьми від попереднього шлюбу додаються документи, що підтверджують факт виховання дитини одним із батьків (копія рішення суду із зазначенням місця проживання дитини з одним із батьків після розірвання шлюбу; копія рішення суду про позбавлення батька чи матері батьківських прав, визнання батька чи матері недієздатним (недієздатною), безвісти відсутнім (відсутньою); копія свідоцтва про смерть батька чи матері, копія свідоцтва про народження дитини у разі внесення змін у зв’язку з усиновленням).

Для отримання більш детальної інформації з питань видачі посвідчень батьків багатодітної сім’ї та дитини з багатодітної сім’ї можна звернутись за телефоном 787-148 чи використавши альтернативні шляхи: E-mail dszn@smr.gov.ua, повідомлення Messenger в соціальній мережі Facebook на сторінці «Соціальний захист міста Суми» (https://www.facebook.com/sumysoczahyst)

29.09.2021

Як дізнатися розмір призначеної житлової субсидії з жовтня 2021 року?

ВІДПОВІДЬ

Протягом жовтня буде проведено автоматичний розрахунок субсидії без звернення отримувачів, в т.ч. і тим домогосподарствам, яким субсидію призначено на неопалювальний період в розмірі 0,00 грн. При цьому, розрахунок розміру субсидії на послугу «опалення» буде виконано –  з 16 жовтня 2021 року.

Отже, з’ясувати суму призначеної житлової субсидії можно наприкінці жовтня за багатоканальним номером 788-888 та за телефонами:

787-122; 787-123; 050-407-81-99.

Громадяни також можуть перевірити призначення житлової субсидії за даними Єдиного державного реєстру отримувачів житлових субсидій, який знаходиться у відкритому доступі за посиланням https://subsidii.ioc.gov.ua .

Пошук у зазначеному реєстрі здійснюється за адресою домогосподарства. Для користувачів доступна інформація про те, чи призначена субсидія домогосподарству, про термін, на який призначено субсидію, про суми щомісячних нарахувань, а також, де міститься особова справа – назва органу соціального захисту населення.

Інформація у реєстрі оновлюється один раз на місяць – на початку поточного місяця за попередній місяць, тобто інформацію за жовтень можно буде дізнатись на початку листопада.

22.09.2021

Як зареєструвати колективний договір, укладений на новоствореному підприємстві?

ВІДПОВІДЬ

Порядок повідомної реєстрації колективних договорів визначено  постановою Кабінету Міністрів України від 13.02.2013 № 115.  Для проведення повідомної реєстрації колективного договору на новоствореному підприємстві, яке має юридичну адресу на території Сумської міської територіальної громади, сторони договору подають департаменту соціального захисту населення Сумської міської ради примірник договору разом із додатками та супровідним листом у вигляді оригіналу паперового документа з прошитими і пронумерованими сторінками або у вигляді оригіналу електронного документа з пов’язаними з ним кваліфікованими електронними підписами, або у вигляді електронної копії оригіналу паперового документа (фотокопії), засвідченої кваліфікованою електронною печаткою.

Під час повідомної реєстрації вноситься відповідний запис до «Реєстру галузевих (міжгалузевих) і територіальних угод, колективних договорів, змін і доповнень до них» на сайті департаменту (https://cutt.ly/lyz1LX4).

Повідомна реєстрація проводиться протягом 14 робочих днів із дня, наступного після надходження договору. Не пізніше наступного робочого дня після реєстрації договору департамент письмово інформує суб’єкта, який подав на реєстрацію договір, про проведення його реєстрації.

Текст договору, змін і доповнень до нього оприлюднюється, за винятком інформації, доступ до якої обмежено сторонами відповідно до закону або за їх рішенням.

Подати колективний договір на реєстрацію можна на електронну пошту департаменту (dszn@smr.gov.ua), поштовим відправлення на адресу: 40035, м. Суми, вул. Харківська, буд. 35 чи залишити у скриньках, які розташовані на І поверсі адмінбудівлі по вул. Харківcька, буд. 35. Консультації за телефонами 788-888 та 787-146.

17.09.2021

Які документи необхідні для встановлення опіки над особою, яка має психічні розлади?

ВІДПОВІДЬ

Відповідно до статей 58, 59, 60 Цивільного кодексу України суд призначає опікуна фізичній особі у разі визнання її недієздатною за поданням органу опіки та піклування.

Підставою для визнання повнолітньої фізичної особи недієздатною є висновок судово-психіатричної експертизи про нездатність цієї особи усвідомлювати значення своїх дій та керувати ними внаслідок хронічного психічного захворювання.

Для узгодження кандидатури опікуна над повнолітньою особою, яка потребує опіки, необхідно надати до органу опіки та піклування Сумської міської ради пакет документів:

  1. Заява від громадянина, який має намір бути опікуном.
  2. Копія паспорта майбутнього опікуна (сторінка 1, 2, місце проживання) та реєстраційного номера облікової картки платника податків.
  3. Копія паспорта особи, що потребує опіки (сторінка 1, 2, місце проживання) та реєстраційного номера облікової картки платника податків.
  4. Медичний висновок лікарсько-кваліфікаційної комісії (ЛКК) про стан здоров’я майбутнього опікуна.
  5. Довідка психоневрологічного диспансеру на майбутнього опікуна.
  6. Довідка наркологічного диспансеру на майбутнього опікуна.
  7. Довідка про психічний стан здоров’я особи, що потребує опіки (консультативний висновок лікаря-психіатра).
  8. Довідка з місця проживання майбутнього опікуна та особи, що потребує опіки.
  9. Довідка про доходи майбутнього опікуна (за останні 6 місяців перед місяцем звернення).
  10. Характеристика з місця роботи майбутнього опікуна або місця проживання.
  11. Заяви-згоди дорослих членів сім’ї майбутнього опікуна.
  12. Довідка управління інформаційно-аналітичного забезпечення головного управління Національної поліції в Сумській області майбутнього опікуна.
  13. Копії документів, які підтверджують родинний зв’язок. 

Засідання опікунської ради проводяться кожен перший вівторок місяця, а методичну допомогу з питань, що входять до компетенції опікунської ради можна отримати у департаменті за телефонами  788-888 та 787-147.

14.09.2021

Чи можна у вересні подавати документи на субсидію на опалювальний період?

ВІДПОВІДЬ

Ні, не можна. Положенням про порядок призначення житлових субсидій передбачено, що субсидія на оплату житлово-комунальних послуг призначається з місяця звернення до дати закінчення опалювального сезону і розраховується:

  • на неопалювальний сезон – з 1 травня по 30 вересня;
  • на опалювальний сезон – з 1 жовтня по 30 квітня.

Тобто у вересні ще проводиться оформлення субсидії на неопалювальний сезон. Домогосподарствам, яким було призначено субсидію на неопалювальний сезон 2021 року, субсидія автоматично перерахується на опалювальний сезон 2021 – 2022 року.

11.08.2021

Як дізнатися розмір житлової субсидії?

ВІДПОВІДЬ

У липні проведено призначення житлової субсидії з травня 2021 року без звернення громадян (крім тих домогосподарств, яким вона надавалася в безготівковій формі (через АТ «Ощадбанк»), або була призначена на фактично проживаючих осіб, орендарям, внутрішньо переміщеним особам – цим домогосподарствам необхідно звернутися до департаменту з новим пакетом документів).

Виплата субсидій готівкою проведена та перерахована на рахунки  одержувачів в уповноважених банках та на «Укрпошту».

У зв’язку з продовженням карантинних обмежень нагадуємо, що в департаменті діє тимчасова дистанційна форма надання послуг мешканцям громади з питань соціального захисту.

Опрацювання документів проходить щоденно, і за його результатами з заявниками комунікує фахівець департаменту, який спеціалізується на питаннях певного напрямку.

Для отримання інформації про розмір житлової субсидії для домогосподарства з даних Єдиного державного реєстру отримувачів субсидій Міністерства соціальної політики необхідно перейти за посиланням: https://subsidii.ioc.gov.ua/.

Також, надання консультацій з питань призначення соціальної допомоги та житлової субсидії відбувається у телефонному режимі. Для отримання консультацій необхідно скористатися багатоканальним номером 788-888 та телефонами: 787-122, 787-123, 050-407-81-99.

06.07.2021

Як здійснюється виплата монетизації «пакунку малюка»?

ВІДПОВІДЬ

Батьки, усиновлювачі, патронатні вихователі, прийомні батьки, батьки-вихователі, опікуни новонародженої дитини в разі неотримання разової натуральної допомоги «пакунок малюка» мають можливість отримати грошову компенсацію вартості разової натуральної допомоги «пакунок малюка».

Заява подається не пізніше ніж через 30 календарних днів із дня народження дитини.

Розмір компенсації становить не менш як три розміри прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років:

– для дітей, які народилися до 24 жовтня 2020 року, 5 000 грн.;

– для дітей, які народилися після 24 жовтня 2020 року до 30 листопада 2020 року, 5 577 грн.;

– для дітей, які народилися з 1 грудня 2020 року, 5 763 грн.

Для призначення грошової компенсації отримувач подає до департаменту соціального захисту населення заяву із зазначенням реквізитів спеціального рахунка, відкритого в АТ КБ «ПриватБанк».

Обрати інший банк чи отримати грошову компенсацію на картку, на яку зараховується допомога при народженні дитини, неможливо, оскільки між «ПриватБанком» та Міністерством соціальної політики України укладено договір про взаємодію.

Якщо протягом 30 днів із дня народження дитини «пакунок малюка» не отримано, департамент до 10-го числа поточного чи наступного місяця формує реєстр отримувачів грошової компенсації та подає його до Міністерства соціальної політики, яке, в свою чергу, формує зведений реєстр та протягом 7 робочих днів перераховує кошти на поточний рахунок, відкритий в уповноваженому банку для подальшого зарахування їх на спеціальні рахунки отримувачів.

Зараховані на картку кошти можна витратити протягом року тільки у визначених закладах торгівлі або через інтернет-магазини для при придбання дитячих товарів та товарів для породіллі.

З 01.07.2021 батьки мають право вибору між разовою натуральною допомогою «пакунок малюка» та грошовою компенсацією вартості разової натуральної допомоги «пакунок малюка».

14.04.2021 

Які підстави для отримання тимчасової державної допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, які не мають можливості утримувати дитину або місце проживання (перебування) їх невідоме? 

ВІДПОВІДЬ

         Тимчасова допомога призначається в разі, коли:

  • рішення суду про стягнення аліментів із одного з батьків не виконується в зв’язку з ухиленням від сплати аліментів або відсутністю в боржника коштів та іншого майна, на які за законом може бути звернено стягнення;
  • один із батьків перебуває під арештом, слідством, на примусовому лікуванні, в місцях позбавлення волі, якого визнано в установленому порядку недієздатним, а також перебуває на строковій військовій службі;
  • місце проживання (перебування) одного з батьків не встановлено.

Розміром допомоги є різниця між 50% прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку та середньомісячним сукупним доходом сім’ї в розрахунку на одну особу за попередні 6 місяців.

         Для прикладу:

  • до складу сімї входять мати та дитина 5-річного віку. Мати працює та отримує офіційну зарплату 18 000 грн. (0,5 ставки) за 6 місяців. Інших доходів родина не має.

Середньомісячний дохід на 1 особу:

18 000 грн. : 6 : 2 = 1500 грн.

960,50 грн. (0,5 прожиткового мінімуму на дитину до 6 років) – 1500 грн.(дохід) = – 539,50 грн. У даному випадку допомога не призначається.

  • до складу сім’ї входять мати та дитина до 3 років. Мати перебуває у відпустці по догляду за дитиною до 3 років та отримує дохід за 6 місяців у розмірі 5160 грн. (860 грн. щомісяця допомога при народженні). Інших доходів у родині немає.

Середньомісячний дохід на 1 особу:

5160 грн. : 6 : 2 = 430 грн.

960,50 грн. – 430 грн.= 530,50 грн. розмір допомоги щомісяця.

Тимчасова допомога призначається на 6 місяців, починаючи з місяця, в якому подано заяву з усіма необхідними документами. В разі, коли до заяви не додані всі необхідні документи, протягом місяця можливе додання документів. Тимчасова допомога призначається дітям до 18 років.

13.04.2021

Чому не перераховані на банківські картки кошти по пільгах та субсидіях за березень 2021 року?

ВІДПОВІДЬ

6 квітня було перераховано кошти для виплати пільг та житлових субсидій за березень 2021 року особам, які одержують кошти через  СД АТ «Укрпошта».

Виплата пільг та субсидій через банківські установи буде проведена після надходження відповідного фінансування з державного бюджету.

22.03.2021

Як отримати «Пакунок малюка» або грошову компенсацію за нього? 

ВІДПОВІДЬ

«Пакунок малюка» – це безповоротна адресна соціальна допомога сім’ям, у яких народилась живонароджена дитина. Право на отримання «Пакунка малюка» мають громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які тимчасово або постійно проживають на території України, а також особи, яких в Україні визнано біженцями або особами, що потребують додаткового захисту.

«Пакунок малюка» видається :

1) в закладі охорони здоров’я при народженні дитини;

2) структурним підрозділом з питань соціального захисту населення (в разі відсутності в пологовому будинку).

У разі неотримання разової натуральної допомоги «Пакунок малюка» з незалежних від отримувача причин протягом 30 днів із дня народження дитини, отримувач має право на отримання грошової компенсації.

Розмір грошової компенсації становить не менш як три розміри прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років (з 1.01.2021 – 5763,00 грн.).

Важливо! Грошова компенсація призначається, якщо звернення за нею надійшло не пізніше ніж через 12 місяців із дня народження дитини.

Більш детальна інформація щодо отримання грошової компенсації за посиланням: https://www.msp.gov.ua/news/18993.html

09.03.2021

Чи призначається компенсаційна виплата по догляду за дитиною до 3 років «муніципальна няня», якщо один із батьків дитини не працює, але шлюб між ними розірваний?

ВІДПОВІДЬ

Відповідно до статті 141 Сімейного кодексу України батьки мають рівні права та обов’язки щодо дитини, незалежно від того, чи перебували вони в шлюбі між собою. Розірвання шлюбу між батьками, проживання їх окремо від дитини не впливає на обсяг їхніх прав і не звільняє від обов’язків щодо дитини.

Отже, враховуючи вищезазначене, при призначенні компенсаційної виплати по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку «муніципальна няня» враховується інформація щодо зайнятості обох батьків дитини, незалежно від їх сімейного стану.

09.03.2021

Встановив опіку над дружиною, яка має психічні розлади. В рішенні суду зазначено, що недієздатною її визнали строком на 2 роки. Як подовжити строк дії рішення суду про визнання особи недієздатною?

ВІДПОВІДЬ

Суд визначає строк дії рішення про визнання фізичної особи недієздатною, але він не може перевищувати двох років.

Клопотання про продовження строку дії рішення про визнання фізичної особи недієздатною має право подати опікун, представник органу опіки та піклування не пізніше ніж за 15 днів до закінчення строку.

Клопотання про продовження строку дії рішення про визнання фізичної особи недієздатною повинно містити обставини, що свідчать про продовження хронічного, стійкого психічного розладу, внаслідок чого особа продовжує не усвідомлювати значення своїх дій та (або) керувати ними, підтверджені відповідним висновком судово-психіатричної експертизи.

Звертаємо увагу! Якщо опікун завчасно звернувся до суду з клопотанням про продовження строку дії рішення про визнання фізичної особи недієздатною, то подання органу опіки та піклування для призначення опікуна не потрібне.

12.02.2021

Які документи потрібні для отримання субсидії?

ВІДПОВІДЬ

Щоб отримати субсидію, необхідно надати наступні документи:

  • заяву про призначення житлової субсидії в грошовій формі;
  • декларацію про доходи та витрати;
  • копія договору про реструктуризацію заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг (у разі наявності);
  • договір найму (оренди) житла (орендарів);
  • довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи (для внутрішньо-переміщеної особи).

Важливо! У заяві потрібно вказати: особисті дані (адреса, паспортні дані, номер телефону і т.д.), банківський рахунок або відділення пошти для отримання грошей (зазначити доставочну дільницю та дату видачі пенсії), особові рахунки та організації надавачів послуг.

У декларації потрібно вказати: дані про осіб, що зареєстровані в квартирі/будинку, дохід кожного з мешканців, наявність автомобілів, витрати за останні 12 місяців, які перевищують 50 тисяч гривень, дані про суми аліментів, сплачених особами, які входять до складу домогосподарства.

Бланки заяви, декларації та зразки їх заповнення можна знайти на сайті департаменту за посиланням https://dszn.smr.gov.ua/zrazki-zayavi-ta-deklaratsiyi-dlya-zhitlovoyi-subsidiyi/.

02.02.2021

Доходи за який період буде враховано при призначенні допомоги на дітей одиноким матерям при зверненні в лютому?

ВІДПОВІДЬ

При зверненні для призначення допомоги до розрахунку середньомісячного доходу сім’ї враховуються два квартали, що передують місяцю, який передує місяцю звернення за призначенням допомоги на дітей одиноким матерям.

Отже, у лютому – квітні 2021 року для призначення допомоги на дітей одиноким матерям враховуються доходи за третій та четвертий квартали 2020 року, тобто з 01.07.2020 по 31.12.2020.

Для призначення допомоги збирається інформація про доходи за відповідним запитом департаменту до Державної податкової служби, Пенсійного фонду України.

Звертаємо увагу, оскільки відомості про доходи за четвертий квартал 2020 року в Державній Податковій службі будуть після 20 лютого, департамент зможе отримати інформацію для призначення допомоги на початку березня 2021 року.

Важливо! Допомога надається у випадку, якщо є різниця між середньомісячним доходом сім’ї та прожитковим мінімумом для дитини відповідного віку, тобто, по суті, розмір допомоги залежить від доходів родини.

26.01.2021

Яким чином можна оформити допомогу при народженні дитини, якщо батьки не мають змоги особисто звернутися до органів соціального захисту?

ВІДПОВІДЬ

Для оформлення електронних заяв без особистого звернення заявникам необхідно скористатися послугою «електронний сервіс» на офіційному веб-сайті Міністерства соціальної політики в розділі «е-сервіси» та перейти за наступним посиланням https://e-services.msp.gov.ua/.

Крім, того, можна подати заяву онлайн на порталі «Дія»: https://cutt.ly/ejJIx9c.

ВАЖЛИВО! На заяву та документи, що подаються в електронній формі, накладається кваліфікований електронний підпис заявника.

У разі надходження заяви, надісланої з використанням засобів телекомунікаційних систем, але без кваліфікованого електронного підпису громадянина, орган соціального захисту населення повідомляє заявнику, що допомога при народженні дитини призначається лише після підписання зазначеної заяви в місячний термін. У разі непідписання заяви у зазначений строк – подається нова заява.

Телефони для консультацій:

  • багатоканальний номер – 788-888,
  • додаткові номери – 787-122, 787-123, 050–407-81-99.

Нагадуємо, що в умовах карантину мешканці Сумської міської територіальної громади мають можливість подати документи онлайн на оформлення державної допомоги при народженні дитини.

Онлайн-послуги набагато зручніші ніж ті, що надаються персонально. Особливо це актуально під час пандемії: менше контактів з людьми – менше ризиків для здоров’я.

31.12.2020

У якому розмірі буде проводиться виплата компенсації вартості послуги «муніципальна няня»? 

ВІДПОВІДЬ

Виплата компенсації вартості «муніципальна няня» проводиться:

  • у розмірі прожиткового мінімуму на дітей віком до шести років, встановленого на1 січня відповідного року (з 01.01.2020 – 1779 грн., з 01.01.2021 – 1921 грн.);
  • за догляд за дитиною з інвалідністю два прожиткових мінімуми на дітей віком до 6 років, встановленого на 1 січня відповідного року (з 01.01.2021 – 1921грн. × 2 = 3842 грн.).

Компенсація не може бути більшою за сплачену батьками муніципальній няні вартості послуги з догляду.

 

31.12.2020

Як оформити компенсацію витрат на оплату послуги «муніципальна няня»?

ВІДПОВІДЬ

В умовах запровадженого карантину та роботи департаменту в обмеженому режимі, компенсацію витрат «муніципальної няні» для тих, хто звертається  вперше, можна оформити онлайн, заповнивши електронну форму на сторінці Електронної послуги на офіційному веб-сайті Міністерства соціально політики за посиланням – https://e-nanny.ioc.gov.ua/ або скориставшись скринькою, яка  знаходиться  на вході адміністративної будівлі за адресою: м. Суми,  вул. Харківська, буд. 35.

За більш детальною інформацією можна звернутись за багатоканальним телефоном 788-888, телефони для консультацій 787-120, 787-122, 787-123, 050-407-81-99.

 

31.12.2020

Кому буде проводитися виплата компенсації вартості послуги «муніципальна няня»?

ВІДПОВІДЬ

Виплата компенсації вартості послуги «муніципальна няня» проводиться:

  • батькам/опікунам, за умови зайнятості кожного з них (або за умови, що один із отримувачів здійснює догляд за дитиною з інвалідністю, дитиною, хворою на тяжкі захворювання, дитиною, яка отримала тяжку травму, потребує трансплантації органа, потребує паліативної допомоги, якій не встановлено інвалідність, а також отримувачів, у яких одночасно народилось троє і більше дітей);
  • батькам/опікунам, які не зайняті та є особами з інвалідністю І або ІІ групи.

 

31.12.2020

Хто належить до зайнятого населення? 

ВІДПОВІДЬ

До зайнятого населення належать:

  • особи, які працюють на умовах трудового договору (контракту) особи, які забезпечують себе роботою самостійно (в тому числі члени особистих селянських господарств), проходять військову чи альтернативну (невійськову) службу, на законних підставах працюють за кордоном та мають доходи, а також особи, що навчаються за денною формою в загальноосвітніх, професійно-технічніх та вищих навчальних закладах та поєднують навчання з роботою;
  • непрацюючі працездатні громадяни, які фактично здійснюють догляд за особою з інвалідністю I групи або за особою похилого віку, яка за висновком медичного закладу потребує постійного стороннього догляду або досягла 80-річного віку, та отримують допомогу, компенсацію та/або надбавку відповідно до законодавства;
  • батьки – вихователі дитячих будинків сімейного типу, прийомні батьки, якщо вони отримують грошове забезпечення відповідно до законодавства;
  • громадяни, які проживають з особою з інвалідністю I чи II групи внаслідок психічного розладу, яка за висновком лікарської комісії медичного закладу потребує постійного стороннього догляду, та одержує грошову допомогу на догляд за ним.

31.12 2020

Кому не компенсується послуга «муніципальна няня»?

ВІДПОВІДЬ

Послуга «Муніципальна няня» не компенсується:

  • батькам, які перебувають у відпустці для догляду за дитиною до досягнення нею 3-річного віку;
  • батькам –вихователям дитячих будинків сімейного типу, прийомним батькам;
  • батькам, що уклали угоду з «муніципальною нянею», яка є фізичною особою – підприємцем і одночасно доглядає більше трьох дітей, або з юридичною особою – підприємцем, яка доглядає більше ніж 10 дітей.

21.12.2020

За яких умов не призначається допомога на дітей одиноким матерям та допомога малозабезпеченим сім’ям ?

ВІДПОВІДЬ

Допомога на дітей одиноким матерям та допомога малозабезпеченим сім’ям не призначається, якщо:

  • в осіб, які звернулися за вказаними допомогами, та членів їх сім’ї відсутні доходи;
  • протягом 12 місяців перед зверненням було здійснено купівлю на суму, яка перевищує 50 тис. гривень;
  • у власності сім’ї є друга квартира (будинок), крім житла, яке розташоване на тимчасово окупованій території;
  • у власності сім’ї є більше ніж один автомобіль або транспортний засіб, що підлягає державній реєстрації, з дати випуску якого минуло менше 15 років (крім мопеда і причепа).

21.12.2020

За яких умов призначається допомога на дітей одиноким матерям та допомога малозабезпеченим сім’ям ?

ВІДПОВІДЬ

Допомога на дітей одиноким матерям та допомога малозабезпеченим сім’ям призначається, якщо особи, які звернулися за вказаними допомогами, та члени їх сім’ї в періоді з 01.04.2020 по 30.09.2020 (у разі звернення протягом грудня 2020 року та січня 2021 року):

  • працювали;
  • навчалися за денною формою навчання;
  • перебували на обліку в центрі зайнятості як безробітні;
  • сплатили або за них сплачено єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування в розмірі, не меншому від мінімального, сумарно протягом 3 місяців;
  • здійснювали догляд за дітьми до досягнення ними 3-річного віку або за дітьми, які потребують догляду протягом часу, визначеного в медичному висновку ЛКК, але не більше ніж до досягнення ними 6-річного віку;
  • здійснювали догляд за хворими дітьми, яким не встановлено інвалідності;
  • доглядали за особою з інвалідністю І групи, за особою з інвалідністю ІІ групи внаслідок психічного розладу, за дитиною з інвалідністю віком до 18 років, а також за особами, які досягли 80-річного віку;
  • надавали соціальні послуги з догляду відповідно до законодавства.

27.10.2020

Я дитина з багатодітної сім’ї, зареєстрована в м. Суми, проте, вступила до вищого навчального закладу в м. Київ. Чи маю я право на отримання разової матеріальної допомоги?

ВІДПОВІДЬ

Надання разової матеріальної допомоги дітям із багатодітних сімей, які вступили до закладів вищої освіти ІІІ-ІV рівнів акредитації та на момент зарахування на навчання були зареєстровані в територіальних межах Сумської міської територіальної громади, передбачено програмою Сумської міської ТГ «Милосердя» на 2019-2021 роки».

Допомога надається кожній дитині разово в розмірі одного прожиткового мінімуму, встановленого законодавством на 1 січня 2020 року на одну особу відповідних основних соціальних і демографічних груп населення, а саме: на дитину віком до 18 років – 2218,00 грн, для працездатних осіб – 2102, 00 грн.

Для одержання матеріальної допомоги необхідно до 1 грудня 2020 року поштовим відправленням або через скриньку, розташовану при вході до адмінбудівлі департаменту соціального захисту населення Сумської міської ради (м. Суми, вул. Харківська, 35), надати заяву та визначений законодавством пакет документів.

Бланки заяв та перелік документів можна знайти на сайті департаменту в розділі «Бланки, заяви та декларації» – напрям «Соціально-трудові відносини» – категорія «Багатодітні сім’ї» (за посиланням https://dszn.smr.gov.ua/bagatoditni-sim-yi-2).

З 01.09.2020 така допомога вже виплачена 21 особі на загальну суму 45,4 тис. грн.

8.10.2020

Чи можуть у колективному договорі передбачатись додаткові соціально-побутові пільги для працівників, які не визначені жодним чинним законодавчим документом? 

ВІДПОВІДЬ

Відповідно до статті 13 Кодексу законів про працю України колективний договір може передбачати додаткові, порівняно з чинним законодавством і угодами, гарантії та соціально-побутові пільги.

При цьому в статті 9-1 Кодексу законів про працю України визначено  можливість матеріального заохочення працівників медичних, дитячих, культурно-освітніх, учбових і спортивних закладів, організацій громадського харчування і організацій, що обслуговують трудовий колектив і не входять до його складу.

28.09.2020

Як отримати разову натуральну допомогу «пакунок малюка», а не грошову компенсацію?

ВІДПОВІДЬ

З 1 вересня 2020 року Урядом розпочато реалізацію пілотного проєкту «Монетизація одноразової натуральної допомоги «пакунок малюка».

Тільки після закінчення в Сумській області разової натуральної допомоги «пакунок малюка» департамент буде надавати грошову компенсацію від держави в розмірі 5000 гривень.

Для отримання разової натуральної допомоги «пакунок малюка» потрібно матері або іншому законному представнику дитини звернутися з заявою та довідкою про неотримання цієї допомоги в пологовому будинку до департаменту соціального захисту населення Сумської міської ради за адресою: м. Суми, вул. Харківська, 35.

Додатково повідомляємо, що на період дії карантинних заходів особистий прийом громадян у департаменті не проводиться, документи приймаються за допомогою пошти або через електронні сервіси.

Також можна скористатися спеціальними скриньками, розташованими при вході в адміністративну будівлю №35 на вулиці Харківська, в яких можна залишати відповідні документи. Для зручності громадян біля входу в адмінбудинок встановлено телефонний апарат, за допомогою якого можна звернутися на короткі номери телефонів із найактуальніших питань до спеціалістів.

Додаткову інформацію можна отримати за багатоканальним номером 788-888 та за номерами 787-121, 787-122, 787-123, 050 40 78 199.

Зазначимо, що у вересні 2020 року департаментом прийнято заяв на видачу пакунків – 20, видано пакунків – 20, в наявності пакунків – 8.

25.09.2020

Моє віровчення не допускає користування зброєю. Яким чином я можу замінити проходження строкової військової служби альтернативною (невійськовою)? 

ВІДПОВІДЬ

Проходження альтернативної служби передбачає виконання робіт, яких суспільство потребує найбільше, в т.ч. у закладах охорони здоров’я, освіти, соціального захисту населення.

Право на альтернативну службу мають громадяни, які належать до релігійних організацій, віровчення яких не допускає користування зброєю:

  • адвентисти-реформисти;
  • адвентисти сьомого дня;
  • євангельські християни;
  • євангельські християни-баптисти;
  • покутники;
  • свідки Єгови;
  • харизматичні християнські церкви (та церкви, прирівнені до них згідно із зареєстрованими статутами);
  • християни віри євангельської (та церкви, прирівнені до них згідно із зареєстрованими статутами);
  • християни євангельської віри;
  • товариство Свідомості Крішни.

Мешканці Сумської міської територіальної громади для вирішення питання направлення на альтернативну службу мають можливість звернутись особисто з письмовою заявою та документами, що підтверджують істинність релігійних переконань, – паспортом, документом про освіту, довідкою з місця роботи або навчання (в разі якщо особа працює або навчається), до міської комісії в справах альтернативної (невійськової) служби за адресою: 40035, м. Суми, вул. Харківська, буд. 35, багатоканальний номер 788-888 та додатковий 787-147.

18.09.2020

Які доходи враховуються при розрахунку соціальних допомог та житлових субсидій фізичним особам-підприємцям, які обрали спрощену систему оподаткування?

ВІДПОВІДЬ

При розрахунку соціальних допомог та житлових субсидій для фізичних осіб-підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування, незалежно від отриманих (неотриманих) доходів до сукупного доходу за кожний місяць, враховується дохід, обчислений у таких розмірах мінімальної заробітної плати станом на кінець періоду, за який враховуються доходи:

– одного розміру мінімальної заробітної плати – для платників єдиного податку першої групи;

– двох розмірів мінімальної заробітної плати – для платників єдиного податку другої групи;

– трьох розмірів мінімальної заробітної плати – для платників єдиного податку третьої групи.

Розмір мінімальної заробітної плати станом на:

01.01.2020 – 4723,00 грн.,

з 01.07.2020 – 5238,00 грн.

При цьому для фізичних осіб-підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування і є платниками єдиного податку першої-третьої груп, не враховується дохід, отриманий самозайнятою особою, та дохід від провадження підприємницької діяльності, інформацію про які подано Державною податковою службою на запит органу соціального захисту населення.

Система оподаткування та групи платників єдиного податку для спрощеної системи оподаткування визначаються станом на останній місяць періоду, за який враховуються доходи.

За більш детальною інформацією щодо порядку оформлення допомоги можна звернутись за посиланням на сторінку офіційного веб-сайту департаменту (https://dszn.smr.gov.ua/sotsialna-dopomoga/), за багатоканальним телефоном: 788-888 та за телефонами для консультацій 787-120, 787-122, 787-123, 050-407-81-99.

15.09.2020

Я одержую допомогу як особа з інвалідністю з дитинства. Як мені отримати посвідчення та які документи для цього потрібні?

ВІДПОВІДЬ

Для видачі посвідчення особі з інвалідністю з дитинства Вам потрібно звернутися до департаменту за адресою: м. Суми, вул. Харківська, 35, з наступними документами: копіями паспорта, довідки МСЕК, реєстраційного номеру облікової картки платника податків, фотокарткою розміром 3*4 та написати заяву в довільній формі.

Документи необхідно залишити в спеціальних скриньках, які розташовані при вході в адмінбудівлю на вул. Харківcька, 35, або зателефонувати на багатоканальний номер 788-888 (цифра 5).

15.09.2020

Планую встановити опіку над сестрою, яка має психічні розлади. Що входить до обов’язків опікуна?

ВІДПОВІДЬ

Опікун призначається, коли є необхідність вирішення соціально-побутових питань, забезпечення прав та інтересів недієздатної особи. А тому опікун має права та низку обов’язків, які повинен неухильно виконувати.

Опікуни мають право управляти майном підопічних на користь останніх. Кошти, які виплачуються підопічним у вигляді пенсій, допомоги чи аліментів та інше, переходять у розпорядження опікуна і витрачаються на утримання підопічних.        Опікуни укладають угоди від імені та в інтересах підопічних, діючи як їх законні представники згідно з чинним законодавством.        Без дозволу органів опіки та піклування опікун не має права укладати угоди, якщо вони виходять за межі побутових (договори, що вимагають нотаріального засвідчення та спеціальної реєстрації, про відмову від майнових прав, які належать підопічному, поділ майна, поділ, обмін та продаж житлової площі, а також видача письмових зобов’язань тощо).        Опікуни не мають права укладати угоди з підопічними, а також представляти осіб, що перебувають у них під опікою, при укладанні угод або веденні судових справ між підопічною особою та чоловіком (дружиною) опікуна та їх близькими родичами.        Опікун не має права дарувати від імені підопічного, а також зобов’язувати себе від його імені порукою.        Опікун повинен раз на рік здійснювати повне медичне обстеження підопічного, вжити заходів щодо направлення його для лікування, якщо психічно хворий є небезпечним для себе або оточуючих.         Опікуни подають щорічно, не пізніше 1 лютого, до органів опіки та піклування звіт про свою діяльність за минулий рік щодо захисту прав та інтересів підопічних, у тому числі щодо збереження належного їм майна та житла.         Опікун звільняється від своїх повноважень, якщо він жорстоко поводиться з підопічною особою, ухиляється від виконання встановлених законом обов’язків по відношенню до неї, залишає її без нагляду і необхідної допомоги або порушує права підопічного.

14.09.2020

Який період доходів враховується для призначення допомоги на дітей одиноким матерям та державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям? 

ВІДПОВІДЬ

Для призначення допомоги на дітей одиноким матерям та державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям враховується дохід за 2 квартали, що передують місяцю, який передує місяцю звернення за призначенням допомоги. Отже, для призначення допомоги

у вересні 2020 року враховуються доходи за І та ІІ квартали 2020 року;

у жовтні – за І та ІІ квартали 2020 року;

у листопаді – за ІІ та ІІІ квартали 2020 року;

у грудні – за ІІ та ІІІ квартали 2020 року.

11.09.2020

Як перейти на готівкову форму отримання пільги? Чи можна зараз перейти на виплату готівкою через АТ «Укрпошта»?

ВІДПОВІДЬ

Пільговики, які отримують пільгу в грошовій безготівковій формі, мають право змінити спосіб отримання пільг – отримувати пільги в грошовій готівковій формі через банківську установу або через АТ «Укрпошта».

У разі бажання отримувати пільги через АТ «Укрпошта» необхідно до 15 жовтня 2020 року подати до департаменту соціального захисту населення Сумської міської ради заяву, в якій зазначити поштове відділення для перерахування коштів. Пільга готівкою через АТ «Укрпошта» буде нараховуватись із листопада 2020 року.

У разі бажання отримувати пільги через банківську установу Ви можете подати відповідну заяву (без обмеження терміну подачі), в якій зазначити виплатні реквізити для перерахування коштів. Пільга надаватиметься в грошовій готівковій формі шляхом перерахування коштів на рахунок пільговика в уповноваженому банку з місяця, що настає за місяцем подання заяви.

12.08.2020

Чи враховується грошовий еквівалент одноразової натуральної допомоги “пакунок малюка” при визначенні права на державну соціальну допомогу малозабезпеченій сім’ї?

ВІДПОВІДЬ

Відповідно до Порядку обчислення середньомісячного доходу сім’ї (домогосподарства) для усіх видів державної соціальної допомоги, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.07.2020 № 632, до середньомісячного сукупного доходу  сім’ї грошовий еквівалент одноразової натуральної допомоги “пакунок малюка” не враховується.

11.08.2020

Яким чином проводяться переговори по укладанню колективного договору, якщо на підприємстві декілька профспілкових організацій?

ВІДПОВІДЬ

Відповідно до частини 2 статті 12 Кодексу законів про працю України, частин 2, 3, 4 статті 4 Закону України «Про колективні договори і угоди» за наявності на підприємстві, в установі, організації кількох первинних профспілкових організацій, вони повинні на засадах пропорційного представництва (згідно з кількістю членів кожної первинної профспілкової організації) утворити об’єднаний представницький орган для ведення переговорів та укладення колективного договору. В цьому разі кожна первинна профспілкова організація має визначитися щодо своїх конкретних зобов’язань за колективним договором та відповідальності за їх невиконання.

Методичну та консульативну допомогу щодо проведення повідомної реєстрації колективного договору можна отримати за багатоканальним номером телефону 788-888 та додатковим – 787-146.

11.08.2020

Маю статус «одинока мати». Чи потрібно декларувати житлову субсидію при оформленні допомоги на дітей одиноким матерям?

ВІДПОВІДЬ

Відповідно до Порядку обчислення середньомісячного доходу сім’ї (домогосподарства) для усіх видів державної соціальної допомоги, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.07.2020 № 632, до середньомісячного сукупного доходу сім’ї включаються соціальні виплати, які призначаються органами соціального захисту населення, у тому числі житлова субсидія та пільги на оплату ЖКП, придбання твердого палива та скрапленого газу.

11.08.2020

Отримую пільги в грошовій безготівковій формі. Як можна перейти на готівкову форму отримання пільги та які строки переходу на виплату пільг готівкою через АТ «Укрпошта»?

ВІДПОВІДЬ

Пільговики, які отримують пільгу в грошовій безготівковій формі мають право змінити спосіб отримання пільг, а саме отримувати пільги в грошовій готівковій формі через банківську установу або через АТ «Укрпошта».

У разі бажання отримувати пільги через АТ «Укрпошта» необхідно до 15 жовтня 2020 року подати до департаменту соціального захисту населення Сумської міської ради заяву, у якій зазначається поштове відділення для перерахування коштів. Пільга готівкою через АТ «Укрпошта» буде нараховуватися з листопада 2020 року.

У разі бажання отримувати пільги через банківську установу потрібно надати відповідну заяву (без обмеження терміну подачі), у якій зазначаються виплатні реквізити для перерахування коштів. Пільга надаватиметься в грошовій готівковій формі шляхом перерахування коштів на рахунок пільговика в уповноваженому банку з місяця, що настає за місяцем подання заяви.

11.08.2020

Мені 17 років, чи можу я стати опікуном над мамою, яка страждає стійким психічним розладом та потребує опіки?

ВІДПОВІДЬ

Опікуном може бути лише фізична особа з повною цивільною дієздатністю, яка надала відповідну письмову заяву.

Опікунами не можуть бути особи, які:

  • не досягли 18 років;
  • визнані в установленому порядку недієздатними або обмежено дієздатними;
  • перебувають на обліку або лікуються в психоневрологічних та наркологічних закладах;
  • раніше були опікунами та з їх вини опіку було припинено;
  • інтереси яких суперечать інтересам осіб, що підлягають опіці;
  • засуджені за скоєння тяжкого злочину.

Опікун призначається переважно з осіб, які перебувають у сімейних, родинних відносинах з підопічним, з урахуванням особистих стосунків між ними, можливості особи виконувати обов’язки опікуна.

Отже, якщо особа не набула повної цивільної дієздатності до 18 років у встановлених законодавством випадках, вона не може бути опікуном над повнолітньою особою, визнаною судом недієздатною.

Телефон для довідок: багатоканальний номер 788-888 та додатково – 787-147.

11.08.2020

Дитина з багатодітної родини навчається у вищому навчальному закладі. В серпні 2020 року їй виповнюється 18 років. Яким чином подовжити дію посвідчення дитини з багатодітної родини?

ВІДПОВІДЬ

Для продовження строку дії посвідчень батьків багатодітної сім’ї та дитини з багатодітної сім’ї до департаменту соціального захисту Сумської міської ради населення необхідно подати наступні документи:

1) посвідчення;

2) довідку про склад сім’ї;

3) довідку із загальноосвітнього, професійно-технічного, вищого навчального закладу (для осіб від 18 до 23 років у разі, коли вони навчаються за денною формою навчання).

Телефон для довідок: багатоканальний номер 788-888 та додатково 787-147.

11.08.2020

Отримую кошти житлової субсидії через АТ «Укрпошта». Що робити, коли гроші повернулися до бюджету?

ВІДПОВІДЬ

Виплата житлових субсидій у грошовій готівковій формі здійснюється шляхом перерахування коштів на рахунок громадянина, якому призначено житлову субсидію, відкритий в установі уповноваженого банку або через виплатні об’єкти АТ «Укрпошта».

Вчасно неотримані громадянами кошти житлових субсидій повертаються до Державного бюджету.

Для отримання коштів отримувачам субсидії необхідно заповнити та подати до департаменту відповідну заяву.

11.08.2020

Я учасник бойових дій. У червні 2020 року розмір пільг було нараховано менше у порівнянні з травнем 2020 року. Чому?

ВІДПОВІДЬ

Розмір пільги залежить від тарифу та надання відповідної послуги.

Враховуючи, що коливаються тарифи на послугу з «газопостачання на плиту» у бік зменшення, та згідно з інформацією підприємств-надавачів послуг в червні поточного року не надавалась послуга з «гарячого водопостачання», відповідно й розмір пільги в червні 2020 року менший, ніж у травні 2020 року.