м. Суми, вул. Харкiвська, 35

788-888 (багатоканальний)

dszn@smr.gov.ua

Запитували – відповідаємо

Мешканці громади звертаються з різними питаннями сфери соціального захисту. На найпопулярніші – надаємо роз’яснення.

 

27.10.2020

Я дитина з багатодітної сім’ї, зареєстрована в м. Суми, проте, вступила до вищого навчального закладу в м. Київ. Чи маю я право на отримання разової матеріальної допомоги?

ВІДПОВІДЬ:

Надання разової матеріальної допомоги дітям із багатодітних сімей, які вступили до закладів вищої освіти ІІІ-ІV рівнів акредитації та на момент зарахування на навчання були зареєстровані в територіальних межах Сумської міської територіальної громади, передбачено програмою Сумської міської ТГ «Милосердя» на 2019-2021 роки».

Допомога надається кожній дитині разово в розмірі одного прожиткового мінімуму, встановленого законодавством на 1 січня 2020 року на одну особу відповідних основних соціальних і демографічних груп населення, а саме: на дитину віком до 18 років – 2218,00 грн, для працездатних осіб – 2102, 00 грн.

Для одержання матеріальної допомоги необхідно до 1 грудня 2020 року поштовим відправленням або через скриньку, розташовану при вході до адмінбудівлі департаменту соціального захисту населення Сумської міської ради (м. Суми, вул. Харківська, 35), надати заяву та визначений законодавством пакет документів.

Бланки заяв та перелік документів можна знайти на сайті департаменту в розділі «Бланки, заяви та декларації» – напрям «Соціально-трудові відносини» – категорія «Багатодітні сім’ї» (за посиланням https://dszn.smr.gov.ua/bagatoditni-sim-yi-2).

З 01.09.2020 така допомога вже виплачена 21 особі на загальну суму 45,4 тис. грн.

 

8.10.2020

Чи можуть у колективному договорі передбачатись додаткові соціально-побутові пільги для працівників, які не визначені жодним чинним законодавчим документом? 

ВІДПОВІДЬ:

Відповідно до статті 13 Кодексу законів про працю України колективний договір може передбачати додаткові, порівняно з чинним законодавством і угодами, гарантії та соціально-побутові пільги.

При цьому в статті 9-1 Кодексу законів про працю України визначено  можливість матеріального заохочення працівників медичних, дитячих, культурно-освітніх, учбових і спортивних закладів, організацій громадського харчування і організацій, що обслуговують трудовий колектив і не входять до його складу.

 

28.09.2020

Як отримати разову натуральну допомогу «пакунок малюка», а не грошову компенсацію?

ВІДПОВІДЬ

З 1 вересня 2020 року Урядом розпочато реалізацію пілотного проєкту «Монетизація одноразової натуральної допомоги «пакунок малюка».

Тільки після закінчення в Сумській області разової натуральної допомоги «пакунок малюка» департамент буде надавати грошову компенсацію від держави в розмірі 5000 гривень.

Для отримання разової натуральної допомоги «пакунок малюка» потрібно матері або іншому законному представнику дитини звернутися з заявою та довідкою про неотримання цієї допомоги в пологовому будинку до департаменту соціального захисту населення Сумської міської ради за адресою: м. Суми, вул. Харківська, 35.

Додатково повідомляємо, що на період дії карантинних заходів особистий прийом громадян у департаменті не проводиться, документи приймаються за допомогою пошти або через електронні сервіси.

Також можна скористатися спеціальними скриньками, розташованими при вході в адміністративну будівлю №35 на вулиці Харківська, в яких можна залишати відповідні документи. Для зручності громадян біля входу в адмінбудинок встановлено телефонний апарат, за допомогою якого можна звернутися на короткі номери телефонів із найактуальніших питань до спеціалістів.

Додаткову інформацію можна отримати за багатоканальним номером 788-888 та за номерами 787-121, 787-122, 787-123, 050 40 78 199.

Зазначимо, що у вересні 2020 року департаментом прийнято заяв на видачу пакунків – 20, видано пакунків – 20, в наявності пакунків – 8.

 

25.09.2020

Моє віровчення не допускає користування зброєю. Яким чином я можу замінити проходження строкової військової служби альтернативною (невійськовою)? 

ВІДПОВІДЬ

Проходження альтернативної служби передбачає виконання робіт, яких суспільство потребує найбільше, в т.ч. у закладах охорони здоров’я, освіти, соціального захисту населення.

Право на альтернативну службу мають громадяни, які належать до релігійних організацій, віровчення яких не допускає користування зброєю:

  • адвентисти-реформисти;
  • адвентисти сьомого дня;
  • євангельські християни;
  • євангельські християни-баптисти;
  • покутники;
  • свідки Єгови;
  • харизматичні християнські церкви (та церкви, прирівнені до них згідно із зареєстрованими статутами);
  • християни віри євангельської (та церкви, прирівнені до них згідно із зареєстрованими статутами);
  • християни євангельської віри;
  • товариство Свідомості Крішни.

Мешканці Сумської міської територіальної громади для вирішення питання направлення на альтернативну службу мають можливість звернутись особисто з письмовою заявою та документами, що підтверджують істинність релігійних переконань, – паспортом, документом про освіту, довідкою з місця роботи або навчання (в разі якщо особа працює або навчається), до міської комісії в справах альтернативної (невійськової) служби за адресою: 40035, м. Суми, вул. Харківська, буд. 35, багатоканальний номер 788-888 та додатковий 787-147.

 

18.09.2020

Які доходи враховуються при розрахунку соціальних допомог та житлових субсидій фізичним особам-підприємцям, які обрали спрощену систему оподаткування?

ВІДПОВІДЬ:

При розрахунку соціальних допомог та житлових субсидій для фізичних осіб-підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування, незалежно від отриманих (неотриманих) доходів до сукупного доходу за кожний місяць, враховується дохід, обчислений у таких розмірах мінімальної заробітної плати станом на кінець періоду, за який враховуються доходи:

– одного розміру мінімальної заробітної плати – для платників єдиного податку першої групи;

– двох розмірів мінімальної заробітної плати – для платників єдиного податку другої групи;

– трьох розмірів мінімальної заробітної плати – для платників єдиного податку третьої групи.

Розмір мінімальної заробітної плати станом на:

01.01.2020 – 4723,00 грн.,

з 01.07.2020 – 5238,00 грн.

При цьому для фізичних осіб-підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування і є платниками єдиного податку першої-третьої груп, не враховується дохід, отриманий самозайнятою особою, та дохід від провадження підприємницької діяльності, інформацію про які подано Державною податковою службою на запит органу соціального захисту населення.

Система оподаткування та групи платників єдиного податку для спрощеної системи оподаткування визначаються станом на останній місяць періоду, за який враховуються доходи.

За більш детальною інформацією щодо порядку оформлення допомоги можна звернутись за посиланням на сторінку офіційного веб-сайту департаменту (https://dszn.smr.gov.ua/sotsialna-dopomoga/), за багатоканальним телефоном: 788-888 та за телефонами для консультацій 787-120, 787-122, 787-123, 050-407-81-99.

 

15.09.2020

Я одержую допомогу як особа з інвалідністю з дитинства. Як мені отримати посвідчення та які документи для цього потрібні?

ВІДПОВІДЬ:

Для видачі посвідчення особі з інвалідністю з дитинства Вам потрібно звернутися до департаменту за адресою: м. Суми, вул. Харківська, 35, з наступними документами: копіями паспорта, довідки МСЕК, реєстраційного номеру облікової картки платника податків, фотокарткою розміром 3*4 та написати заяву в довільній формі.

Документи необхідно залишити в спеціальних скриньках, які розташовані при вході в адмінбудівлю на вул. Харківcька, 35, або зателефонувати на багатоканальний номер 788-888 (цифра 5).

 

Планую встановити опіку над сестрою, яка має психічні розлади. Що входить до обов’язків опікуна?

ВІДПОВІДЬ:

Опікун призначається, коли є необхідність вирішення соціально-побутових питань, забезпечення прав та інтересів недієздатної особи. А тому опікун має права та низку обов’язків, які повинен неухильно виконувати.

Опікуни мають право управляти майном підопічних на користь останніх. Кошти, які виплачуються підопічним у вигляді пенсій, допомоги чи аліментів та інше, переходять у розпорядження опікуна і витрачаються на утримання підопічних.        Опікуни укладають угоди від імені та в інтересах підопічних, діючи як їх законні представники згідно з чинним законодавством.        Без дозволу органів опіки та піклування опікун не має права укладати угоди, якщо вони виходять за межі побутових (договори, що вимагають нотаріального засвідчення та спеціальної реєстрації, про відмову від майнових прав, які належать підопічному, поділ майна, поділ, обмін та продаж житлової площі, а також видача письмових зобов’язань тощо).        Опікуни не мають права укладати угоди з підопічними, а також представляти осіб, що перебувають у них під опікою, при укладанні угод або веденні судових справ між підопічною особою та чоловіком (дружиною) опікуна та їх близькими родичами.        Опікун не має права дарувати від імені підопічного, а також зобов’язувати себе від його імені порукою.        Опікун повинен раз на рік здійснювати повне медичне обстеження підопічного, вжити заходів щодо направлення його для лікування, якщо психічно хворий є небезпечним для себе або оточуючих.         Опікуни подають щорічно, не пізніше 1 лютого, до органів опіки та піклування звіт про свою діяльність за минулий рік щодо захисту прав та інтересів підопічних, у тому числі щодо збереження належного їм майна та житла.         Опікун звільняється від своїх повноважень, якщо він жорстоко поводиться з підопічною особою, ухиляється від виконання встановлених законом обов’язків по відношенню до неї, залишає її без нагляду і необхідної допомоги або порушує права підопічного.

 

14.09.2020

Який період доходів враховується для призначення допомоги на дітей одиноким матерям та державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям? 

ВІДПОВІДЬ:

Для призначення допомоги на дітей одиноким матерям та державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям враховується дохід за 2 квартали, що передують місяцю, який передує місяцю звернення за призначенням допомоги. Отже, для призначення допомоги

у вересні 2020 року враховуються доходи за І та ІІ квартали 2020 року;

у жовтні – за І та ІІ квартали 2020 року;

у листопаді – за ІІ та ІІІ квартали 2020 року;

у грудні – за ІІ та ІІІ квартали 2020 року.

 

11.09.2020

Як перейти на готівкову форму отримання пільги? Чи можна зараз перейти на виплату готівкою через АТ «Укрпошта»?

ВІДПОВІДЬ

Пільговики, які отримують пільгу в грошовій безготівковій формі, мають право змінити спосіб отримання пільг – отримувати пільги в грошовій готівковій формі через банківську установу або через АТ «Укрпошта».

У разі бажання отримувати пільги через АТ «Укрпошта» необхідно до 15 жовтня 2020 року подати до департаменту соціального захисту населення Сумської міської ради заяву, в якій зазначити поштове відділення для перерахування коштів. Пільга готівкою через АТ «Укрпошта» буде нараховуватись із листопада 2020 року.

У разі бажання отримувати пільги через банківську установу Ви можете подати відповідну заяву (без обмеження терміну подачі), в якій зазначити виплатні реквізити для перерахування коштів. Пільга надаватиметься в грошовій готівковій формі шляхом перерахування коштів на рахунок пільговика в уповноваженому банку з місяця, що настає за місяцем подання заяви.

 

12.08.2020

Чи враховується грошовий еквівалент одноразової натуральної допомоги “пакунок малюка” при визначенні права на державну соціальну допомогу малозабезпеченій сім’ї?

ВІДПОВІДЬ

Відповідно до Порядку обчислення середньомісячного доходу сім’ї (домогосподарства) для усіх видів державної соціальної допомоги, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.07.2020 № 632, до середньомісячного сукупного доходу  сім’ї грошовий еквівалент одноразової натуральної допомоги “пакунок малюка” не враховується.

11.08.2020.

Яким чином проводяться переговори по укладанню колективного договору, якщо на підприємстві декілька профспілкових організацій?

ВІДПОВІДЬ

Відповідно до частини 2 статті 12 Кодексу законів про працю України, частин 2, 3, 4 статті 4 Закону України «Про колективні договори і угоди» за наявності на підприємстві, в установі, організації кількох первинних профспілкових організацій, вони повинні на засадах пропорційного представництва (згідно з кількістю членів кожної первинної профспілкової організації) утворити об’єднаний представницький орган для ведення переговорів та укладення колективного договору. В цьому разі кожна первинна профспілкова організація має визначитися щодо своїх конкретних зобов’язань за колективним договором та відповідальності за їх невиконання.

Методичну та консульативну допомогу щодо проведення повідомної реєстрації колективного договору можна отримати за багатоканальним номером телефону 788-888 та додатковим – 787-146.

Маю статус «одинока мати». Чи потрібно декларувати житлову субсидію при оформленні допомоги на дітей одиноким матерям?

ВІДПОВІДЬ

Відповідно до Порядку обчислення середньомісячного доходу сім’ї (домогосподарства) для усіх видів державної соціальної допомоги, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.07.2020 № 632, до середньомісячного сукупного доходу сім’ї включаються соціальні виплати, які призначаються органами соціального захисту населення, у тому числі житлова субсидія та пільги на оплату ЖКП, придбання твердого палива та скрапленого газу.

 

Отримую пільги в грошовій безготівковій формі. Як можна перейти на готівкову форму отримання пільги та які строки переходу на виплату пільг готівкою через АТ «Укрпошта»?

ВІДПОВІДЬ

Пільговики, які отримують пільгу в грошовій безготівковій формі мають право змінити спосіб отримання пільг, а саме отримувати пільги в грошовій готівковій формі через банківську установу або через АТ «Укрпошта».

У разі бажання отримувати пільги через АТ «Укрпошта» необхідно до 15 жовтня 2020 року подати до департаменту соціального захисту населення Сумської міської ради заяву, у якій зазначається поштове відділення для перерахування коштів. Пільга готівкою через АТ «Укрпошта» буде нараховуватися з листопада 2020 року.

У разі бажання отримувати пільги через банківську установу потрібно надати відповідну заяву (без обмеження терміну подачі), у якій зазначаються виплатні реквізити для перерахування коштів. Пільга надаватиметься в грошовій готівковій формі шляхом перерахування коштів на рахунок пільговика в уповноваженому банку з місяця, що настає за місяцем подання заяви.

 

Мені 17 років, чи можу я стати опікуном над мамою, яка страждає стійким психічним розладом та потребує опіки?

ВІДПОВІДЬ

Опікуном може бути лише фізична особа з повною цивільною дієздатністю, яка надала відповідну письмову заяву.

Опікунами не можуть бути особи, які:

  • не досягли 18 років;
  • визнані в установленому порядку недієздатними або обмежено дієздатними;
  • перебувають на обліку або лікуються в психоневрологічних та наркологічних закладах;
  • раніше були опікунами та з їх вини опіку було припинено;
  • інтереси яких суперечать інтересам осіб, що підлягають опіці;
  • засуджені за скоєння тяжкого злочину.

Опікун призначається переважно з осіб, які перебувають у сімейних, родинних відносинах з підопічним, з урахуванням особистих стосунків між ними, можливості особи виконувати обов’язки опікуна.

Отже, якщо особа не набула повної цивільної дієздатності до 18 років у встановлених законодавством випадках, вона не може бути опікуном над повнолітньою особою, визнаною судом недієздатною.

Телефон для довідок: багатоканальний номер 788-888 та додатково – 787-147.

 

Дитина з багатодітної родини навчається у вищому навчальному закладі. В серпні 2020 року їй виповнюється 18 років. Яким чином подовжити дію посвідчення дитини з багатодітної родини?

ВІДПОВІДЬ

Для продовження строку дії посвідчень батьків багатодітної сім’ї та дитини з багатодітної сім’ї до департаменту соціального захисту Сумської міської ради населення необхідно подати наступні документи:

1) посвідчення;

2) довідку про склад сім’ї;

3) довідку із загальноосвітнього, професійно-технічного, вищого навчального закладу (для осіб від 18 до 23 років у разі, коли вони навчаються за денною формою навчання).

Телефон для довідок: багатоканальний номер 788-888 та додатково 787-147.

 

Отримую кошти житлової субсидії через АТ «Укрпошта». Що робити, коли гроші повернулися до бюджету?

ВІДПОВІДЬ

Виплата житлових субсидій у грошовій готівковій формі здійснюється шляхом перерахування коштів на рахунок громадянина, якому призначено житлову субсидію, відкритий в установі уповноваженого банку або через виплатні об’єкти АТ «Укрпошта».

Вчасно неотримані громадянами кошти житлових субсидій повертаються до Державного бюджету.

Для отримання коштів отримувачам субсидії необхідно заповнити та подати до департаменту відповідну заяву.

 

Я учасник бойових дій. У червні 2020 року розмір пільг було нараховано менше у порівнянні з травнем 2020 року. Чому?

ВІДПОВІДЬ

Розмір пільги залежить від тарифу та надання відповідної послуги.

Враховуючи, що коливаються тарифи на послугу з «газопостачання на плиту» у бік зменшення, та згідно з інформацією підприємств-надавачів послуг в червні поточного року не надавалась послуга з «гарячого водопостачання», відповідно й розмір пільги в червні 2020 року менший, ніж у травні 2020 року.