м. Суми, вул. Харкiвська, 35

788-888 (багатоканальний)

dszn@smr.gov.ua

Забезпечення технічними засобами реабілітації пільгових категорій населення

Серед основних напрямків роботи департаменту – забезпечення осіб з інвалідністю технічними та іншими засобами реабілітації, що регламентується постановою Кабінету Міністрів України від 14.03.2018 № 238. Важливим аспектом є адресність у підході до забезпечення технічними засобами реабілітації таких осіб, адже фінансування відбувається за принципом «гроші ходять за людиною».

Слід зазначити, що особа, яка потребує засобу реабілітації, може самостійно обрати підприємство відповідно до потреби. А саме забезпечення відбувається  через укладення двосторонніх та тристоронніх договорів між департаментом, підприємством, яке здійснює виготовлення засобів реабілітації, та особою з інвалідністю.

У цій статті ми надамо відповіді на основні питання, які стосуються процедури отримання засобів реабілітації.

ЯКИМИ ЗАСОБАМИ РЕАБІЛІТАЦІЇ ЗАБЕЗПЕЧУЮТЬСЯ ПІЛЬГОВІ КАТЕГОРІЇ?

Особи з інвалідністю, діти з інвалідністю та інші окремі категорії населення мають право на безоплатне забезпечення такими технічними та іншими засобами реабілітації:

– протезно-ортопедичними виробами (ортези, протези), в тому числі ортопедичне взуття

– спеціальними засобами для самообслуговування та догляду (налокітники, чохли, засоби для особистої гігієни тощо)

– засобами для пересування (крісла колісні)

– допоміжними засобами для особистої рухомості, переміщення та підйому (палиці, милиці, ходунки, мотузкові сходи тощо)

– меблями та оснащеннями (ліжка, матраци, шведські стінки, поручні та перила тощо)

– спеціальними засобами для орієнтування, спілкування та обміну інформацією (аудіоплеєри, диктофони, мобільні телефони, годинники)

ЯК ОФОРМИТИ ДОКУМЕНТИ НА ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЗАСОБАМИ РЕАБІЛІТАЦІЇ?

Для того, щоб особа з інвалідністю мала змогу отримати засоби реабілітації, їй необхідно звернутися до департаменту соціального захисту населення Сумської міської ради та надати документи:

–  заяву про взяття на облік (форма наведена у наказі Мінсоцполітики України від 14.09.2018 № 1354, роздрукувати бланк та ознайомитися із зразком заповнення можна за посиланням https://dszn.smr.gov.ua/tehnichni-zasobi-reabilatitsiyi/)

– паспорт громадянина України або свідоцтво про народження (для дітей віком до 14 років)

– висновок медико-соціальної експертної комісії (МСЕК) про встановлення інвалідності для осіб з інвалідністю (для дітей з інвалідністю – висновок лікарсько-консультативної комісії (ЛКК) – у разі коли особа вперше звертається до органу соціального захисту населення або змінюється група і причина інвалідності

– індивідуальну програму реабілітації або висновок ЛКК (для осіб з інвалідністю, група інвалідності яких установлена до 01.01.2007 як безстрокова або строк дії якої не закінчився), що містить показання для забезпечення засобами

– довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи (за наявності)

– довідку з місця роботи, служби або навчання особи з інвалідністю (для осіб, які працюють, служать, навчаються)

– копію реєстраційного номера облікової картки платника податків (за наявності)

– довідку про реєстрацію місця проживання для дітей з інвалідністю, віком до 16 років, та осіб, паспорти громадян України яких не містять відомостей про реєстрацію місця проживання

– посвідчення, яке підтверджує право особи на пільги (для ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ і ветеранів державної пожежної охорони)

Після взяття на облік департамент надає особі з інвалідністю направлення на забезпечення її відповідним засобом з урахуванням медичних висновків

ЧИ МОЖНА САМОСТІЙНО ВИБРАТИ НЕОБХІДНИЙ ЗАСІБ РЕАБІЛІТАЦІЇ?

Департамент повинен ознайомити особу з інвалідністю з:

– переліком підприємств, які відповідають кваліфікаційним вимогам із зазначенням контактних даних, до яких така особа може звернутися з питань забезпечення її необхідним засобом

– електронним каталогом технічних та інших засобів реабілітації, якими підприємства забезпечують осіб з інвалідністю

ЯКА ПРОЦЕДУРА УКЛАДАННЯ ДОГОВОРУ ПРО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ОБРАНИМ ЗАСОБОМ РЕАБІЛІТАЦІЇ?

Забезпечення протезами верхніх та нижніх кінцівок, ортезами та кріслами колісними здійснюється згідно з тристороннім договором, укладеним між департаментом соціального захисту населення, підприємством та особою з інвалідністю.

Всі інші засоби, а також надання послуг із післягарантійного ремонту засобів, надання реабілітаційних послуг здійснюється згідно з договорами, укладеними між департаментом соціального захисту населення та відповідним підприємством.

Важливо! Особи з інвалідністю забезпечуються засобами в порядку черговості:

  • ПЕРШОЧЕРГОВО – діти з інвалідністю
  • ПОЗАЧЕРГОВО – постраждалі внаслідок антитерористичної операції, жінки після мастектомії, секторальної резекції молочної залози, квадрантектомії, з порушеннями розвитку молочних залоз, особи з інвалідністю у разі первинного забезпечення засобами

Довідково: станом на 01.05.2020 на обліку з питань забезпечення технічними засобами реабілітації у департаменті перебуває 4 500 осіб. З початку року укладено договори для забезпечення 447 осіб 1 081 технічними засобами на загальну суму 2,4 млн. грн.

Слід зазначити, що в період карантину департамент не призупинив процес забезпечення осіб технічними засобами реабілітації. Продовжено роботу з підприємствами, що виготовляють технічні засоби та із особами з інвалідністю в дистанційному режимі. Укладено  договори на забезпечення 284 осіб 706 засобами на загальну суму 1,3 млн. грн.

Зважаючи на карантинні заходи, призупинено прийом мешканців у департаменті, тому бажаючі отримати консультацію спеціаліста з питань забезпечення технічними засобами реабілітації мають можливість звернутися за телефоном багатоканального номера 788-888 або викласти зміст питання у повідомленні Messenger в соціальній мережі Facebook на сторінці «Соціальний захист міста Суми».