м. Суми, вул. Харкiвська, 35

788-888 (багатоканальний)

dszn@smr.gov.ua

Як отримати «декретні» непрацюючій майбутній мамі? – питання, яке цікавить багатьох!

Відповідно до законодавства право на отримання допомоги у зв’язку з вагітністю та пологами має кожна вагітна жінка. Непрацюючі майбутні мами, як і інші соціальні групи жінок, також мають право на декретні виплати, які становлять 25% розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи.

Грошові виплати призначаються за весь період декрету, за умови, що звернення за допомогою надійшло до департаменту соціального захисту населення Сумської міської ради не пізніше, ніж через шість місяців з дня закінчення відпустки у зв’язку з вагітністю та пологами, загальна тривалість якої становить 126 днів (70 календарних днів до пологів і 56 днів після). У разі виникнення ускладнень під час пологів або народження двох чи більше дітей, тривалість післяпологової відпустки збільшується до 70 днів. Таким чином декретні виплати будуть нараховані за 140 календарних днів.

Жінки, віднесені до 1-3 категорій осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, можуть розраховувати на оплату 180 днів декретної відпустки. Звертаємо увагу, що у зв’язку зі скасуванням зони посиленого радіоекологічного контролю жінки-чорнобильці 4 категорії втратили право на отримання пільг та компенсацій. Розрахунок і виплата допомоги для них проводиться на загальних підставах.

Розмір допомоги у зв’язку з вагітністю та пологами непрацюючим жінкам у 2020 році складає:

Тривалість декретної відпустки Розмір декретних виплат
01.01.2020-30.06.2020 01.07.2020-30.11.2020 01.12.2020-31.12.2020
126 днів календарних днів 2207 грн. 2307 грн. 2383 грн.
140 днів календарних днів 2452 грн. 2563 грн. 2648 грн.
180 днів календарних днів 3153 грн. 3295 грн. 3405 грн.

Оформлення допомоги проводиться на підставі наступного переліку документів, які надаються до департаменту:

  • заява матері про надання допомоги, що складається за формою, затвердженою Мінсоцполітики (https://dszn.sumy.ua/blanki-zayavi-ta-deklaratsiyi-dlya-sotsialnoyi-dopomogi/);
  • довідка, видана лікувально-профілактичним закладом, встановленого зразка;
  • довідка про реєстраційний номер облікової картки платника податків;
  • копія паспорта;
  • копія трудової книжки;
  • довідку з міського центру зайнятості щодо перебування чи не перебування на обліку;
  • довідка з банку про відкриття рахунку для отримання соціальних виплат.

Паперові документи  можна надіслати поштовим відправленням за адресою:  40035, м. Суми, вул. Харківська, буд. 35 або в період дії карантину залишити у скриньці на вході адміністративної будівлі департаменту соціального захисту населення – вул. Харківська, буд. 35.

Заяви та документи на призначення допомоги  в електронному вигляді приймаються на електронну пошту dszn@smr.gov.ua.

Бланки заяв та зразки заповнення документів розміщені на офіційному   веб-сайті департаменту (https://dszn.smr.gov.ua/blanki-zayavi-ta-deklaratsiyi-dlya-sotsialnoyi-dopomogi/).

За більш детальною інформацією щодо порядку оформлення допомоги звертатись за телефоном: 788-888.