Як оформити допомогу на поховання
17.03.2023
Департамент соціального захисту населення Сумської міської ради здійснює підтримку громадян, які проводять поховальні заходи незастрахованих категорій осіб. Виплачується така допомога на поховання особам, останнє місце проживання яких зареєстроване в межах Сумської міської територіальної громади.
Право на отримання такої допомоги мають особи, які здійснили поховання, а саме:
- аспіранта, докторанта, клінічного ординатора, студента вищого навчального закладу I – IV рівня акредитації, що навчається за денною формою, учня професійно-технічного навчального закладу, якщо померлий не утримувався особою, застрахованою в системі загальнообов’язкового державного соціального страхування;
- дитини, на яку один з батьків отримував допомогу (опікун, піклувальник, усиновитель), що не застрахований в системі загальнообов’язкового державного соціального страхування;
- особи, не застрахованої в системі загальнообов’язкового державного соціального страхування, яка отримувала на дитину допомогу відповідно до Закону України «Про державну допомогу сім’ям з дітьми» або Закону України «Про державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам»;
- особи, яка не досягла пенсійного віку та на момент смерті не працювала, не перебувала на службі, не зареєстрована у центрі зайнятості як безробітна;
- особи, яка не має права на отримання пенсії або державної соціальної допомоги;
- особи, яка мала право на призначення пенсії або державної соціальної допомоги, але за життя таким правом не скористалися.
Вищезазначена допомога призначається в розмірі, встановленому на день смерті:
- в зимовий період з 15 листопада по 15 березня – 3 000 грн.;
- в літній період з 15 березня по 15 листопада – 2 500 грн.
Для отримання надаються наступні документи:
- заяву (https://dszn.smr.gov.ua/dodatkovi-sotsialni-garantiyi-byudzhet-miskoyi-otg/ );
- витяг з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про смерть для отримання допомоги на поховання або довідку для отримання допомоги на поховання, видану виконавчим органом сільської, селищної, міської (крім місць обласного значення) ради, інший документ, визначений на території іншої держави, який підтверджує факт смерті;
- копію паспорту або іншого документа, що посвідчує особу;
- копію довідки про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків (крім осіб, які мають відмітку в паспорті про відмову від прийняття такого номера) за умови відсутності інформації про такий номер у паспорті в форматі ID- картки;
- копію свідоцтва про смерть;
- довідку про реєстрацію останнього місця проживання померлої особи до дня смерті або копію довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи чи довідку про реєстрацію місця проживання одного з батьків (опікуна, піклувальника, усиновителя) у разі отримання допомоги на поховання неповнолітньої дитини, місце проживання якої на момент смерті не було зареєстровано;
- відомості про особовий рахунок (у формі IBAN), відкритий в уповноваженій банківській установі.
Подати документи необхідно до департаменту по вул. Харківська, буд. 35 або до спеціалісту департаменту, який здійснює прийом на віддаленому робочому місці в управлінні «Центр надання адміністративних послуг у м. Суми» Сумської міської ради по вул. Британська, буд. 21.
Важливо! Особа, яка зобов’язалась поховати померлого, повинна звернутись за допомогою на поховання не пізніше, ніж через шість місяців із дня смерті особи.
Більш детальну інформацію та консультації можна отримати через месенджер сторінки департаменту «Соціальний захист міста Суми» у мережі Фейсбук https://www.facebook.com/sumysoczahyst та за телефонами: 788-888, 787-123, 050-407-81-99, 050-407-80-02.