Приймаючи рішення про продовження карантину та встановлюючи правила його дії, Уряд шукає баланс між карантинними заходами і забезпеченням комфортного життя громадян. Однак, ці рішення не матимуть результатів, якщо ми будемо ігнорувати рекомендовані вимоги. Саме тому, надання послуг соціального характеру департаментом здійснюється з урахуванням карантинних обмежень та з дотриманням протиепідемічних заходів: особисті прийоми громадян у Громадській приймальні проводяться за попереднім записом (при нагальній потребі та за наявності вільних місць – у день звернення), документи приймаються за допомогою пошти та через скриньку, максимально проводиться роз’яснювальна робота та комунікація з мешканцями за телефонами, а до керівників департаменту можна звернутися на особистий прийом в телефонному режимі у рамках проведення «Прямої телефонної лінії».
У Громадській приймальні департаменту та на додаткових місцях, що створені для прийому мешканців громади з питань оформлення житлової субсидії (у Міському єдиному інформаційно-розрахунковому центрі, Центрі учасників бойових дій, на віддаленому робочому місці департаменту по вулиці Охтирська, 11), прийнято 999 мешканців громади, з яких 581 особа надали відповідні документи для оформлення різних видів соціальної допомоги та компенсацій (з початку року надано консультації 27 699 мешканцям, у 19 401 з яких прийнято документи).
Через скриньку передано для опрацювання 465 пакетів документів (всього з початку року громадянами надано до скриньок понад 37 тисяч пакетів документів), за телефонами надані роз’яснення 1 845 громадянам (з початку року – більше 105 тисяч консультацій).
Для зручності мешканців старостинських округів, організовано прийом безпосередньо у старостатах. Так, у селах Битиця, Велика Чернеччина, Стецьківка та Піщане консультації отримали 44 мешканці громад, у 23 прийняті документи для оформлення різних видів державної та місцевої підтримки.
Щоб максимально наблизити послуги до мешканців і зробити комфортним обслуговування із соціальних питань, працівники департаменту здійснюють прийом громадян також і у Центрі надання адміністративних послуг у м. Суми: надані консультації 111 мешканцям, у 47 із яких прийняті документи (всього у ЦНАП 6 562 громадянам надані послуги соціального характеру, в тому числі оформлено документи для призначення різних видів соціальної допомоги 3 529 особам).
У загальному підсумку за звітний період департаментом надано 3 442 послуги соціального характеру (з початку року майже 198 тисяч), які переважно стосувалися оформлення документів для призначення та виплати державної соціальної допомоги, пільг, компенсацій та житлової субсидії надання матеріальної допомоги.
Щодо іншої поточної роботи слід звернути увагу на такі заходи.
Оскільки АТ «Укрпошта» повернула суму невиплаченої субсидії на 139,9 тис. гривень (187 субсидіантів, які вчасно не отримали кошти субсидії за жовтень 2021 року на відділеннях зв’язку, що в загальній кількості отримувачів у зазначеному місяці становить 5% домогосподарств), проводилася робота із заявниками по з’ясуванню причин неотримання субсидії та визначення подальшого способу її виплати.
1 661 особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи І та ІІ категорії, перераховано щомісячну компенсацію за пільгове забезпечення продуктами харчування за листопад 2021 року на суму 444,7 тис. гривень.
Опрацьовані повідомлення про 13 випадків домашнього насильства відносно 13 осіб, у тому числі щодо 4 осіб насильство вчинялось неодноразово та 9 осіб – вперше. Через зловживання алкогольними напоями та різні погляди на вирішення побутових питань із родичами, вже 5 разів із початку року вчинялось насильство братом до сестри, 4 рази – сином до матері та по 2 випадки – чоловіком до дружини та дружиною до чоловіка (зустрічні заяви). Поліцією кривдникам було надано приписи із забороною контактувати з постраждалими особами у будь-який спосіб. У 7 сім’ях конфлікт врегульовано. Постраждалі особи проінформовані про заклади, в яких вони можуть отримати допомогу.
Виконувалися заходи, що передбачені програмами Сумської міської територіальної громади «Милосердя» та «Соціальна підтримка захисників України та членів їх сімей»:
Організовані та проведені засідання дорадчих органів:
– комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам: розглянуто 19 справ стосовно призначення щомісячної адресної допомоги на проживання та інших видів соціальних допомог внутрішньо переміщеним особам;
– консультативної ради з питань соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, під час якої оговорені з представниками громадських організацій актуальні питання щодо захисту інтересів «чорнобильців», зокрема, пенсійне забезпечення, медичне обслуговування та надання різних видів додаткових соціальних гарантій за рахунок коштів громади.
Як підсумок можна зазначити, що департамент соціального захисту населення Сумської міської ради забезпечує виконання державних та місцевих соціальних програм, надає мешканцям громади нагально необхідні соціальні послуги, працює над спрощенням механізмів надання послуг та переведенням їх в он-лайн режим, ситуація у соціальній сфері стабільна.