м. Суми, вул. Харкiвська, 35

788-888 (багатоканальний)

dszn@smr.gov.ua

Як надавалися послуги соціального характеру на минулому тижні – звітна інформація

Приймаючи рішення про продовження карантину та встановлюючи правила його дії, Уряд шукає баланс між карантинними заходами і забезпеченням комфортного життя громадян. Однак, ці рішення не матимуть результатів, якщо ми будемо ігнорувати рекомендовані вимоги. Саме тому, надання послуг соціального характеру департаментом здійснюється з урахуванням карантинних обмежень та з дотриманням протиепідемічних заходів: особисті прийоми громадян у Громадській приймальні проводяться за попереднім записом (при нагальній потребі та за наявності вільних місць – у день звернення), документи приймаються за допомогою пошти та через скриньку, максимально проводиться роз’яснювальна робота та комунікація з мешканцями за телефонами, а до керівників департаменту можна звернутися на особистий прийом в телефонному режимі у рамках проведення «Прямої телефонної лінії».

У Громадській приймальні департаменту та на додаткових місцях, що створені для прийому мешканців громади з питань оформлення житлової субсидії (у Міському єдиному інформаційно-розрахунковому центрі, Центрі учасників бойових дій, на віддаленому робочому місці департаменту по вулиці Охтирська, 11), прийнято 999 мешканців громади, з яких 581 особа надали відповідні документи для оформлення різних видів соціальної допомоги та компенсацій (з початку року надано консультації 27 699 мешканцям, у 19 401 з яких прийнято документи).

Через скриньку передано для опрацювання 465 пакетів документів (всього з початку року громадянами надано до скриньок понад 37 тисяч пакетів документів), за телефонами надані роз’яснення 1 845 громадянам (з початку року – більше 105 тисяч консультацій).

Для зручності мешканців старостинських округів, організовано прийом безпосередньо у старостатах. Так, у селах Битиця, Велика Чернеччина, Стецьківка та Піщане консультації отримали 44 мешканці громад, у 23 прийняті документи для оформлення різних видів державної та місцевої підтримки.

Щоб максимально наблизити послуги до мешканців і зробити комфортним обслуговування із соціальних питань, працівники департаменту здійснюють прийом громадян також і у Центрі надання адміністративних послуг у м. Суми: надані консультації 111 мешканцям, у 47 із яких прийняті документи (всього у ЦНАП 6 562 громадянам надані послуги соціального характеру, в тому числі оформлено документи для призначення різних видів соціальної допомоги 3 529 особам).

У загальному підсумку за звітний період департаментом надано 3 442 послуги соціального характеру (з початку року майже 198 тисяч), які переважно стосувалися оформлення документів для призначення та виплати державної соціальної допомоги, пільг, компенсацій та житлової субсидії надання матеріальної допомоги.

Щодо іншої поточної роботи слід звернути увагу на такі заходи.

Оскільки АТ «Укрпошта» повернула суму невиплаченої субсидії на 139,9 тис. гривень (187 субсидіантів, які вчасно не отримали кошти субсидії за жовтень 2021 року на відділеннях зв’язку, що в загальній кількості отримувачів у зазначеному місяці становить 5% домогосподарств), проводилася робота із заявниками по з’ясуванню причин неотримання субсидії та визначення подальшого способу її виплати.

1 661 особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи І та ІІ категорії, перераховано щомісячну компенсацію за пільгове забезпечення продуктами харчування за листопад 2021 року на суму 444,7 тис. гривень.

Опрацьовані повідомлення про 13 випадків домашнього насильства відносно 13 осіб, у тому числі щодо 4 осіб насильство вчинялось неодноразово та 9 осіб – вперше. Через зловживання алкогольними напоями та різні погляди на вирішення побутових питань із родичами, вже 5 разів із початку року вчинялось насильство братом до сестри, 4 рази – сином до матері та по 2 випадки – чоловіком до дружини та дружиною до чоловіка (зустрічні заяви). Поліцією кривдникам було надано приписи із забороною контактувати з постраждалими особами у будь-який спосіб. У 7 сім’ях конфлікт врегульовано. Постраждалі особи проінформовані про заклади, в яких вони можуть отримати допомогу.

Виконувалися заходи, що передбачені програмами Сумської міської територіальної громади «Милосердя» та «Соціальна підтримка захисників України та членів їх сімей»:

  • комунальному підприємству «Електроавтотранс» відшкодовано витрати  за пільгове перевезення окремих категорій громадян (2 761,9 тис. гривень).
  • 45 сім’ям, які опинилися в складних життєвих обставинах, виплачена матеріальна допомога (на 211,8 тис. гривень), у тому числі допомогу отримали і 7 сімей захисників України (на 25,3 тис. гривень).
  • 13 сім’ям, в яких виховуються діти, хворі на онкологічні та онкогемоталогічні захворювання, виплачена матеріальну допомогу для придбання лікарських засобів, виробів медичного призначення та проведення обстеження (293 тис. гривень).
  • 100 мешканцям виплачені щомісячні соціальні гарантії за грудень 2021 року на 217,9 тис. гривень (9 особам, яким виповнилося 100 і більше років, та 20 особам з числа учасників бойових дій та осіб з інвалідністю внаслідок війни, яким виповнилося 95 і більше років; особі з інвалідністю І групи з дитинства, майстру спорту України з пауерліфтингу та армспорту, Чемпіону України та Європи з пауерліфтингу; двом ветеранам підпільно-партизанського руху та одному учаснику бойових дій, який захищав та визволяв місто Суми у період Другої світової війни; 17 дітям з інвалідністю, хворим на рідкісні (орфанні) захворювання, які потребують спеціального дієтичного харчування та постійного прийому медичних препаратів; 28 дітям загиблих (померлих) захисників України; 13 членам сімей загиблих в Афганістані воїнів-інтернаціоналістів; 9 особам з інвалідністю внаслідок війни І групи з числа учасників бойових дій в Афганістані та захисників України).
  • 5 багатодітним сім’ям, діти з яких в 2021 році вступили до закладів вищої освіти, виплачена допомога на 11,7 тис. гривень.
  • 54 особам з інвалідністю та дітям з інвалідністю відшкодовано за ІV квартал 2021 року витрати на оплату послуг із доступу до інформаційної мережі Інтернет на 10,2 тис. гривень.
  • до Дня вшанування учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС виплачена допомога 795 ліквідаторам на загальну суму 238,5 тис. гривень.
  • 4 особам пенсійного віку, які є слухачами Університету третього віку територіального центру «Берегиня» та переможцями трьох і більше міських, регіональних, міжнародних творчих конкурсів та змагань, надано матеріальну допомогу для компенсації вартості оздоровлення на 8,7 тис. гривень.
  • 7 захисникам України, які отримали захворювання під час участі в АТО, надано одноразову матеріальну допомогу на загальну суму 56 тис. гривень.
  • 10 військовослужбовцям, які проходять військову службу за контрактом у Збройних Силах України, надано одноразову матеріальну допомогу в розмірі 3 тис. гривень.
  • до Дня Святого Миколая 23 дітям загиблих (померлих) захисників України надано матеріальну допомогу по 1 тис. гривень.

Організовані та проведені засідання дорадчих органів:

– комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам: розглянуто 19 справ стосовно призначення щомісячної адресної допомоги на проживання та інших видів соціальних допомог внутрішньо переміщеним особам;

– консультативної ради з питань соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, під час якої оговорені з представниками громадських організацій актуальні питання щодо захисту інтересів «чорнобильців», зокрема, пенсійне забезпечення, медичне обслуговування та надання різних видів додаткових соціальних гарантій за рахунок коштів громади.

Як підсумок можна зазначити, що департамент соціального захисту населення Сумської міської ради забезпечує виконання державних та місцевих соціальних програм, надає мешканцям громади нагально необхідні соціальні послуги, працює над спрощенням механізмів надання послуг та переведенням їх в он-лайн режим, ситуація у соціальній сфері стабільна.