Відповідно до чинного законодавства органами опіки та піклування є районні, районні в містах Києві та Севастополі державні адміністрації, виконавчі органи міських, районних у містах, сільських, селищних рад, а для допомоги в роботі при органах опіки та піклування створюються опікунські ради, що мають дорадчі функції.
Опіка та піклування встановлюються з метою забезпечення особистих немайнових і майнових прав та інтересів повнолітніх осіб, які за станом здоров’я не можуть самостійно здійснювати свої права і виконувати обов’язки та припиняються у разі поновлення цивільної дієздатності фізичної особи.
Так, на черговому засіданні опікунської ради при органі опіки та піклування Сумської міської ради, що проходило 3 серпня під головуванням заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Віри Мотречко, розглянуто 5 заяв громадян щодо встановлення опіки над повнолітніми особами в разі визнання їх судом недієздатними та щодо призначення опікуна над недієздатною особою.
Під час засідання були підведені підсумки роботи опікунської ради, проведеної протягом липня поточного року:
– представники органу опіки та піклування як заінтересовані особи залучались до участі в 12 судових засіданнях (над 3 особами встановлено опіку вперше, 1 – подовжено терміни перебування під опікою);
– у реєстрі недієздатних повнолітніх осіб, який підтримується в актуальному стані, обліковується 422 громадянина;
– проведено обстеження житлово-побутових умов проживання 35 недієздатних осіб;
– надано методичну допомогу з питань опіки та піклування 55 громадянам.
Нагадуємо, що засідання опікунської ради проводяться кожен перший вівторок місяця, а допомогу з питань, що входять до компетенції дорадчого органу, можна отримати за багатоканальним номером 788-888 та за додатковим телефоном – 787-147.
Подати документи у період дії карантинних заходів до департаменту соціального захисту населення Сумської міської ради можна на електронну адресу – dszn@smr.gov.ua, шляхом поштового відправлення: 40035, м. Суми, вул. Харківська, буд. 35, чи залишити у спеціальних скриньках, які розташовані при вході у адмінбудівлю по вул. Харківcька, 35.