Про нарахування і виплату житлових субсидій і пільг департаментом соціального захисту населення під час брифінгу мешканцям Сумської міської територіальної громади розповіла директор департаменту соціального захисту населення Тетяна Масік.
Зокрема, Тетяна Олександрівна підкреслила, що, аби убезпечити від подорожчання комунальних послуг тих, хто дійсно потребує підтримки держави, забезпечення населення субсидіями та пільгами Урядом визначено пріоритетним напрямком.
Так, з початку року департаментом призначено 3238 житлових субсидій, в т.ч. 447 – у безготівковій формі.
У 2021 році вже нараховано субсидій на 149,9 млн. грн. (у І кварталі 2020 року – 115,7 млн. грн.). Наразі, житлову субсидію отримують 32315 сімей мешканців громади. Максимальний розмір субсидії за березень склав 7020,45 грн. (за березень 2020 року – 4301,92 грн.).
Також Тетяна Масік зауважила, що на час дії карантину субсидії не припиняються.
Директор департаменту нагадала, що з квітня для розрахунку житлової субсидії враховується дохід громадян за ІІІ-IV квартали минулого року, для людей пенсійного віку – пенсія за лютий.
Тетяна Масік звернула увагу отримувачів субсидії на те, що в разі зміни тарифів на ЖКП розмір субсидії перераховується автоматично (без звернення її отримувачів) на підставі інформації надавачів послуг.
На даний час продовжують діяти дві форми надання пільг та субсидій у грошовій формі: готівкова та безготівкова. Громадяни, які отримують житлову субсидію або пільги в безготівковій формі, мають право змінити форму виплати субсидії на готівкову, подавши відповідну заяву та реквізити рахунка, відкритого в банківській установі, або поштового відділення за місцем проживання (крім субсидіантів, які звернулися вперше або не отримували субсидію в попередньому опалювальному сезоні, мали заборгованість із оплати послуг або розмір субсидії перевищує 5 тис. грн.).
Крім того, директор департаменту наголосила на тому, що громадяни, які отримують субсидію готівкою в АТ «Укрпошта», повинні в зазначені терміни звертатися до поштових відділень для їх отримання, інакше – кошти будуть повернуті до бюджету, а для їх повторної виплати необхідно буде звернутися до департаменту з відповідною заявою щодо виплати неотриманих коштів.
Директор департаменту зазначила, що за березень пільги нараховано 11179 особам на загальну суму 13,8 млн грн. У готівковій формі пільгу отримують 4236 громадян. Нарахування пільг, як і раніше, проводиться автоматично. Вона акцентувала увагу мешканців на обов’язковій щомісячній сплаті вартості фактично спожитої послуги з урахуванням перерахованої суми пільги. В разі виникнення заборгованості по сплаті за спожиті послуги на початок опалювального чи неопалювального періоду в загальній сумі, що перевищує 20 неоподаткованих мінімумів доходів громадян (340 грн.), пільга з наступного періоду надаватиметься в безготівковій формі, шляхом перерахування коштів на АТ «Ощадбанк».
Окремо Тетяна Масік зупинилась і на питанні верифікації пільг і субсидій. Так, у січні-лютому державні соціальні інспектори департаменту перевірили 363 особові справи, в результаті чого було припинено виплати соціальних допомог по 31.
Директор департаменту соціального захисту населення зауважила, що, оскільки Суми наразі перебувають у «червоній зоні» карантину та у відповідності до затверджених заходів щодо попередження поширення коронавірусної інфекції на території громади, установа продовжує працювати в обмеженому режимі, а прийом громадян здійснюється за попереднім записом.
Документи, як і раніше, можна залишити в скриньках, розміщених на першому поверсі адмінбудівлі департаменту, або ж надіслати на електронну адресу чи на пошту за адресою: м. Суми, вул. Харківська, 35, 40035. Як і раніше, консультації і попередній запис громадян здійснюється за номерами телефону: 78-88-88, (050) 407-81-99.
З бланками заяв та зразками заповнення документів можна ознайомитись на сайті департаменту.
Працівники департаменту двічі на місяць за відповідним графіком також здійснюють прийом мешканців сіл, які відносяться до приєднаних Битицького, Стецьківського та Великочернеччинського старостинських округів, за місцем їх проживання. По понеділках фахівці департаменту проводять прийом громадян у приміщенні колишньої сільської ради Битиці, по середах – Стецьківки та по п’ятницях – у Великій Чернеччині.
Надання послуг забезпечується також за допомогою електронних сервісів. Особливо популярним серед мешканців громади стає програмний комплекс «Інтегрована інформаційна система «Соціальна громада», що розроблений з метою наближення адміністративних послуг соціального характеру до мешканців громади.
Як розповіла на брифінгу начальник управління надання державної соціальної допомоги Ірина Лагіренко, завдяки даній програмі до департаменту надійшло 30 заяв на призначення допомоги при народженні дитини, які було прийнято управлінням «Центр надання адміністративних послуг у м. Суми» та працівниками департаменту, а також 12 заяв на призначення житлової субсидії.
Крім того, з розробником програмного забезпечення «Наш Дім» на сьогодні опрацьовується питання щодо автоматичної реєстрації заяв, прийнятих у програмному комплексі «Соціальна громада».