м. Суми, вул. Харкiвська, 35

788-888 (багатоканальний)

dszn@smr.gov.ua

Керівники департаменту соцзахисту провели брифінг щодо умов отримання житлової субсидії за новими вимогами

Оскільки на сьогодні продовжується прийом заяв та декларацій від громадян для призначення житлової субсидії, в тому числі й з травня, та заяв про наявність обставин, за яких субсидія не призначається, актуально нагадати про умови подачі таких документів.

Про перерахунок, умови отримання житлової субсидії в неопалювальний період та підстави для відмови в її наданні розповіли на брифінгу в Сумській міській раді директор департаменту соціального захисту населення Тетяна МАСІК та заступник начальника управління надання державної соціальної допомоги Наталія ГЕРАСИМЕНКО.

Слід зазначити, що на сьогодні найчастіше громадяни звертаються за переоформленням житлової субсидії, яким її, відповідно до змін, автоматично не подовжено з травня, а саме: внутрішньо переміщені особи, орендарі, переважна кількість звернень – від домогосподарств, які звертаються за призначенням субсидії на фактично проживаючих.

Наприклад: коли в домогосподарстві зареєстровані батьки-пенсіонери та донька працездатного віку, яка мешкає в іншому місті, що підтверджено довідками. Отже, в такому випадку буде визначатись право на субсидії без врахування доньки.

Крім цього, отримувачі житлових субсидій нерідко звертаються в зв’язку зі зміною в складі зареєстрованих.

Оскільки на сьогодні значна частина отримувачів субсидії звертається за її переоформленням з травня, то варто зазначити що:

  • для розрахунку житлової субсидії з травня 2021 року враховується середньомісячний сукупний дохід за ІII-ІV квартали 2020 року;
  • для пенсіонерів, які звернуться за призначенням субсидії в травні, враховується пенсія, надана Пенсійним фондом України, за березень 2021 року.

У разі, якщо на момент звернення за призначенням житлової субсидії особа є непрацюючим пенсіонером і декларує в останньому місяці періоду, за який враховуються доходи (грудень 2020 року), відсутність інших доходів, крім пенсії, в середньомісячний сукупний дохід враховується лише розмір пенсійної виплати.

Крім цього, слід нагадати, що родини мають право вибору: користуватися в неопалювальний сезон пільгою або субсидією.

Так, якщо родина має право на субсидію, однак її розмір в неопалювальний період невеликий і доцільніше сплачувати за комунальні послуги з врахуванням пільги, то до департаменту необхідно подати заяву про припинення надання субсидії в зв’язку з бажанням отримувати пільги. І навпаки: якщо на опалювальний період сім’ї доцільніше користуватися субсидією, то необхідно подати документи для призначення субсидії.

Тож, заяви для призначення субсидії наразі можна подати:

– особисто, звернувшись на прийом за попереднім записом (за телефонами: 788-888, 787-122, 787-123, 050-407-81-99);

  • за допомогою поштового відправлення (40035, м. Суми, вул. Харківська, 35);
  • електронного зв’язку (dszn@smr.gov.ua);
  • електронних сервісів на сайті Місоцполітики (https://www.msp.gov.ua/main/Eservices.html)
  • залишити в скриньках департаменту, розміщених у фойє (1-й поверх адмінбудинку).

На сьогодні також спеціалісти департаменту приймають документи та надають консультації:

  • у Міському єдиному інформаційно-розрахунковому центрі (вул. Героїв Небесної Сотні, 7) – щосереди;
  • у філії на вул. Охтирська, 11,щовівторка та щочетверга;
  • у Центрі учасників бойових дій (вул. Герасима Кондратьєва, 165/71) – щопонеділка.

    Прийом мешканців приєднаних сіл здійснюється також за місцем їх проживання згідно з графіком два рази на місяць: понеділок – с. Битиця, середа – с. Стецьківка, п’ятниця – с. Велика Чернеччина; у с. Нижнє Піщане – в разі потреби.

    Бланки заяв та зразки їх заповнення розміщені на офіційному сайті департаменту (https://dszn.smr.gov.ua), крім цього, вони є на всіх робочих місцях, де здійснюється прийом громадян.

Довідково.

У травні-червні до департаменту надійшло 298 заяв про припинення надання субсидії в зв’язку з бажанням отримувати пільги.

З початку поточного року:

  • за призначенням різних видів допомоги звернулося 27 959 заявників;
  • прийнято на призначення житлової субсидії 7 976 заяв (від осіб, які звернулися вперше – 229), у т.ч. за новим порядком її отримання з травня 2021 року – 5 481);
  • за талонами на прийом до спеціалістів звернулося 3744 особи, в т.ч. з початку травня для оформлення житлової субсидії за новими правилами видано 2 416 талонів;
  • через скриньку передано 23 572 пакетів документів;
  • на багатоканальному номері телефону (788-888) спеціалістами департаменту прийнято 21 302 дзвінки з різних питань соціального захисту,

    Всього консультації за всіма напрямками діяльності департаменту надаються за 24 номерами телефонів.

Актуальну інформацію завжди можна знайти на сайті департаменту та на сторінці департаменту в мережі «Фейсбук».