Інформуванні мешканців громади щодо змін у порядку надання житлових субсидій – у пріоритеті роботи працівників департаменту, адже 19 травня Уряд прийняв рішення (що застосовується з 01.05.2021), яким уточнені зміни в умовах призначення житлових субсидій. Це дозволяє призначити субсидію на наступний період АВТОМАТИЧНО, БЕЗ ОСОБИСТОГО ЗВЕРНЕННЯ. І тільки ДЕЯКИМ представникам домогосподарств необхідно буде оновити документи для її отримання.
Також рішенням Уряду передбачено:
– НЕ ВРАХОВУВАТИ ДОХОДИ ВІД РОЗМІЩЕННЯ ДЕПОЗИТІВ, оскільки банківські установи подають звіт до ДПС загальною сумою, і наразі відсутня персоніфікована інформація про доходи фізичних осіб від розміщення депозитів;
– ЗБІЛЬШИТИ ДО 100 ТИС. ГРН СУМУ КОШТІВ НА ДЕПОЗИТНОМУ РАХУНКУ, перевищення якої позбавляє громадян права на отримання житлової субсидії (наразі це 25 прожиткових мінімумів, або 56 750 гривень);
– НЕ ВРАХОВУВАТИ ЖИТЛОВІ ПРИМІЩЕННЯ, ЯКІ ПЕРЕБУВАЮТЬ У СПІЛЬНІЙ ЧАСТКОВІЙ АБО СУМІСНІЙ ВЛАСНОСТІ (переважно це приватизація житла), а також ті, які знаходяться в сільській місцевості (в основному це спадщина).
Домогосподарствам, у яких відсутні критерії, за яких житлова субсидія не призначається, передбачено автоматичне перепризначення субсидії.
Рішення про призначення житлових субсидій таким домогосподарствам в автоматичному режимі будуть прийняті на підставі інформації Мінфіну за результатами проведеної верифікації даних щодо одержувачів житлових субсидій (наявність у власності житлових приміщень, транспортних засобів, депозитних рахунків та інше).
Таким чином, призначення житлової субсидії на наступний період домогосподарствам, які отримували житлову субсидію в опалювальному сезоні 2020-2021 років, буде проводитися без звернень громадян, КРІМ ДОМОГОСПОДАРСТВ, яким житлова субсидія:
– надавалася У ГРОШОВІЙ БЕЗГОТІВКОВІЙ формі – необхідно отримати дані для виплати коштів у готівковій формі;
– була призначена ЗА ФАКТИЧНИМ МІСЦЕМ ПРОЖИВАННЯ ОСІБ (орендарі; внутрішньо переміщені особи) – необхідно підтвердити місце фактичного проживання;
– була призначена БЕЗ УРАХУВАННЯ ОКРЕМИХ ОСІБ З ЧИСЛА ЗАРЕЄСТРОВАНИХ у житловому приміщенні, які не проживають за місцем реєстрації – необхідно актуалізувати відомості щодо непроживання окремих осіб за місцем реєстрації.
Спеціалісти департаменту інформують громадян про нововведення в телефонному режимі. У першу чергу повідомляються про необхідність подання нової заяви та декларації для визначення права на призначення житлової субсидії й записуються на зручний для них час сім’ї пенсіонерів (на обліку 11 245 домогосподарств) та сім’ї з дітьми (на обліку 2 390 домогосподарств). Із загальної кількості таких сімей вже повідомлено в телефонному режимі 10 тисяч домогосподарств (протягом минулого тижня інформували 6 тисяч осіб).
Із 19.05.2021 організовані додаткові робочі місця для прийому громадян з питань оформлення житлової субсидії в приміщенні Міського єдиного інформаційно-розрахункового центру, Центрі учасників бойових дій, на відділеному робочому місці по вул. Охтирській, 11, опрацьовується питання організації прийому мешканців громади за місцем їх проживання в приміщеннях бібліотек. На постійній основі проводиться прийом громадян спеціалістом департаменту у Центрі надання адміністративних послуг (на минулому тижні з питань оформлення різних видів державної підтримки надано консультації 133 мешканцям, у 64 з яких прийнято документи).
Щотижня проводиться прийом громадян в селах Битиця, Велика Чернеччина та Стецьківка відповідно до графіку.
В секторі очікування Громадської приймальні організовані місця (з розрахунку наявної площі приміщення) для громадян, які бажають заповнити бланки заяв та декларацій безпосередньо в приміщенні департаменту. До того ж, для громадян, які не можуть скористатися засобами електронного зв’язку, поштою тощо та бажають заповнити відповідні бланки документів безпосередньо перед тим, як їх залишити в скриньках департаменту, в фойє адміністративного будинку № 35 по вулиці Харківська організовані додаткові місця для відвідувачів. При цьому, дотримуються епідеміологічні заходи, а саме: черговим працівником департаменту контролюється кількість осіб, які звертаються на прийом саме до департаменту, здійснюється контроль маскового та температурного режиму.