м. Суми, вул. Харкiвська, 35

788-888 (багатоканальний)

dszn@smr.gov.ua

Щодо правильності подання електронного звернення, що стосується персональних даних
До департаменту щодня надходять письмові звернення, надіслані з використанням мережі Інтернет та засобів електронного зв’язку. Особливо їх кількість збільшилась у період дії воєнного стану.
 
Здебільшого громадяни просять надати довідку про доходи, про перебування або ж не перебування на обліку. У таких випадках, із метою захисту персональних даних заявників та відповідно до вимог Закону України «Про захист персональних даних», департамент застосовує заходи щодо підтвердження особи (ідентифікацію) перед наданням інформації у відповідь на електронне звернення.
 
Таке звернення повинно бути оформлене з використанням кваліфікованого електронного підпису (КЕП), який гарантує ідентифікацію особи та те, що треті особи не зможуть незаконно отримати персональні дані. Адже, відповідно до законів України «Про захист персональних даних» та «Про електронні довірчі послуги» персональні дані можуть бути надані лише тій особі, якій вони належать, або її уповноваженому представнику.
 
У ситуації, коли заявник порушує питання надання роз’яснень умов призначення допомоги чи отримання послуг, КЕП не вимагається. Це пояснюється Законом України «Про звернення громадян», де зазначається, що електронне звернення є різновидом письмового звернення. У письмовому зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, підпис із зазначенням дати. Застосування кваліфікованого електронного підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається – підпис громадянина в електронному зверненні може бути сканованим, сфотографованим тощо.