З метою ефективного використання бюджетних коштів, Департаментом соціального захисту населення Сумської міської ради проводиться додаткова перевірка інформації, наданої заявниками під час звернення за державними виплатами.
Відповідно до Закону України «Про верифікацію та моніторинг державних виплат», верифікація – це комплекс заходів щодо збору та перевірки достовірності інформації, що визначена законодавством для призначення, нарахування або здійснення державних виплат і впливає на визначення права на отримання та розмір таких виплат, а також виявлення невідповідності даних у автоматизованих інформаційних системах, реєстрах, базах даних.
До державних виплат, які підлягають верифікації, відносяться допомоги, пільги, субсидії, соціальні стипендії, пенсії, інші виплати, що виплачуються чи надаються за рахунок коштів державного, місцевих бюджетів, фондів загальнообов’язкового державного соціального і пенсійного страхування.
Верифікація проводиться у порівняльному вигляді, тобто, порівнюються дані за допомогою різних державних служб, банків, реєстрів з інформацією заявників, яка була надана ними при звернені до департаменту, а саме: паспортні дані, реєстраційний номер облікової картки платника податків, зареєстроване і фактичне місце проживання (для внутрішньо переміщених осіб), відкриті банківські рахунки, факт перетину кордону України, операції з нерухомим майном і транспортними засобами та інше.
Якщо після всебічного аналізу, підтверджується факт подання недостовірної інформації заявником, виплати державної допомоги припиняються, а надміру виплачені кошти повертаються до бюджету.
За результатами проведеної у 2024 році департаментом роботи із верифікації встановлені 167 порушень щодо невчасної або недостовірної інформації, наданої громадянами при оформленні державних виплат, що призвело до переплати бюджетних коштів на суму 1 455 113,48 гривень.