м. Суми, вул. Харкiвська, 35

788-888 (багатоканальний)

dszn@smr.gov.ua

Звітуємо про проведену роботу зі зверненнями громадян

Звернення громадян мають важливе значення у забезпеченні постійного зв’язку між органами влади та громадянами, у вирішенні проблем мешканців і реалізації конституційних прав і свобод. Департамент соціального захисту населення Сумської міської ради в свою чергу звертає увагу на конституційну природу звернення громадян, адже саме Конституція України на найвищому рівні закріпила право усіх направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів.

В департаменті на нарадах систематично заслуховуються питання щодо організації роботи зі зверненнями громадян та стан виконавської дисципліни щодо вчасного розгляду звернень громадян, а також вживаються заходи щодо підвищення рівня організації роботи із зверненнями громадян, в основі якої лежить насамперед уважне ставлення до вирішення проблем, з якими звертаються громадяни. Працівниками надаються консультації громадянам, як при безпосередньому зверненні до департаменту, так і в телефонному режимі.

Протягом 9 місяців 2024 року до департаменту надійшло 1359 звернень. Відповідно до діючого Класифікатора звернень громадян (затвердженого ПКМУ від 24 вересня 2008 р. № 858) надійшло звернень:

за формою надходження: поштою – 50, через органи влади – 168, від Урядового контактного центру та Сумського обласного контактного центру – 1128, на особистому прийомі – 1, через мережу Інтернет – 10; від інших органів, установ, організацій – 2;

за ознакою надходження: первинні – 1008, повторні – 16, неодноразові – 5, масові – 330.

за статтю авторів звернень: чоловіки – 301, жінки – 1055 (у 3 колективних зверненнях стать не встановлюється);

за типом: листи – 230, усні – 1129.

Серед актуальних питань у зверненнях відмічаються:

Забезпечення гуманітарною допомогою: зареєстровано 419 звернень, що складає 31% від загальної кількості звернень.

Соціальний захист внутрішньо переміщених осіб: зареєстровано 324 звернення, що складає 23% від загальної кількості звернень.

Надання матеріальної допомоги: зареєстровано 300 звернень, що складає 22% від загальної кількості звернень.

За результатами розгляду 1333 звернень (26 звернень, що надійшли в кінці вересня 2024 року, станом на 01.10.2024 залишаються на розгляді), вирішено позитивно – 219, надано мотивованих роз’яснень – 1008, відмовлено у задоволенні – 92, переадресовано за належністю –12, звернення що не підлягали розгляду – 2.

У термін до 5 днів опрацьовано 113 звернень, у термін до 15 днів – 1146 звернень, у термін до 30 днів – 74 звернення.

Розглянуто 16 повторних звернень, 6 письмових та 10 усних, п’ять неодноразових звернень. Опрацьовано 3 колективні звернення.

Окрім того, на сторінці департаменту у Фейсбук громадяни мають можливість не тільки ознайомлюватися із довідковою інформацією, а й спілкуватися через месенджер та отримати в найкоротший термін відповідь (опрацьовано та надано відповіді на 169 повідомлень).

З метою якомога розширеного інформування населення за напрямками роботи департаменту, змін у законодавстві, роз’яснень порядку надання соціальних послуг та призначення допомог і питань щодо соціального захисту ветеранів, Захисників та Захисниць України, а також членів їх сімей, у медіа постійно висвітлюється інформація. Для цього активно підтримується веб-сайт департаменту, сторінка у Фейсбук та Телеграм-канал.

У загальному підсумку проведено роз’яснювальну роботу в 2 454 інформаційних матеріалах (більше на 146 в порівнянні за 9 місяців 2023 року), здійснено 8 виступів на телебаченні та 6 на радіо, проведена одна зустріч із мешканцями громади.