Звернення громадян займають вагоме місце у налагодженні постійного зв’язку між органами влади та громадянами, вирішенні проблем мешканців громади і реалізації конституційних прав і свобод. Саме Конституція України на найвищому рівні закріпила право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів.
У департаменті соціального захисту населення вживаються заходи з підвищення рівня організації роботи у цьому напрямку, в основі якої, насамперед, – уважне ставлення до вирішення проблем, з якими звертаються мешканці громади.
Протягом 1 кварталу 2024 року до департаменту надійшло 722 звернення. Відповідно до діючого Класифікатора звернень громадян, затвердженого ПКМУ від 24 вересня 2008 року № 858, звернення розподіляються:
- за формою надходження: поштою – 17, через органи влади – 40, від Урядового контактного центру та Сумського обласного контактного центру – 664, на особистому прийомі – 1;
- за ознакою надходження: первинні – 384, повторні – 7, неодноразові – 1, масові – 330;
- за статтю авторів звернень: чоловіки – 121, жінки – 598 (у 3 колективних зверненнях стать не встановлюється);
- за типом: листи – 57, усні – 665.
Серед актуальних питань у зверненнях відмічаються:
– забезпечення гуманітарною допомогою, яких зареєстровано 383 (53% від загальної кількості звернень);
– надання матеріальної допомоги, яких зареєстровано 207 звернень (29% від загальної кількості звернень);
– питання соціального захисту внутрішньо переміщених осіб, яких зареєстровано 62 (9% від загальної кількості звернень).
За результатами розгляду у 686 звернень (36 звернень, що надійшли наприкінці березня 2024 року станом на 1 квітня залишалися на розгляді) громадянам надано мотивованих роз’яснень у 97 відсотках звернень, інші – питання вирішені позитивно, відмовлено у задоволенні та переадресовані для розгляду за належністю.
Відповідно до Закону України «Про звернення громадян» звернення розглядаються не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, – невідкладно, але не пізніше 15 днів від дня їх отримання. У департаменті розглянуті звернення у терміни: до 5 днів – 98, до 15 днів – 531, до 30 днів – 57.
Також опрацьовані 7 повторних звернень, 1 неодноразове та 3 колективних звернення.
З метою якомога розширеного інформування населення за напрямками роботи департаменту, змін у законодавстві, роз’яснень порядку надання соціальних послуг та призначення допомог і питань щодо соціального захисту ветеранів, Захисників та Захисниць України, а також членів їх сімей, у медіа постійно висвітлюється інформація. Для цього активно підтримується веб-сайт департаменту, сторінка у Фейсбук та Телеграм-канал.
У загальному підсумку проведено роз’яснювальну роботу в 806 інформаційних матеріалах, здійснено 2 виступи на телебаченні та організована одна зустріч з мешканцями громади.
Робота зі зверненнями громадян і надалі буде одним із пріоритетних напрямків діяльності департаменту для захисту конституційних прав мешканців громади.