м. Суми, вул. Харкiвська, 35

788-888 (багатоканальний)

dszn@smr.gov.ua

Підсумки роботи зі зверненнями громадян за 2023 рік

Загальна кількість звернень за 2023 рік складає 4460 звернень (більше на 107,3 відсотка ніж у 2022 році). Відповідно до діючого Класифікатора звернень громадян, затвердженого ПКМУ від 24.09.2008 № 858, звернення поділяються:

за формою надходження: поштою – 137, через органи влади – 310, через мережу Інтернет – 28, від Урядового контактного центру та Сумського обласного контактного центру – 3963, на особистому прийомі – 20, від інших органів, установ, організацій – 2;

за ознакою надходження: первинні – 2725, повторні – 18, неодноразові – 18, масові – 1699;

за статтю авторів звернень: чоловіки – 638, жінки – 3809, у 13 колективних зверненнях стать не встановлюється;

за типом: листи – 477, усні – 3983.

Звернення, отримані засобами телефонного зв’язку, кваліфікуються як усні і складають 89% від загальної кількості звернень громадян. Це звернення на Урядовий контактний центр та до Сумського обласного контактного центру, кількість яких складає 3963 звернення. У 2022 році було зареєстровано 1133 звернень від цих установ. Відтак, у звітному році кількість усних звернень збільшилася на 250%.

Також проводиться прийом електронних звернень громадян, що є різновидом письмового звернення, – на електронну пошту dszn@smr.gov.ua, куди громадяни мають можливість у зручний для них час направити своє електронне звернення (отримано та розглянуто 28 звернень).

Характеристика звернень за категоріями авторів:

  • особи з інвалідністю загального захворювання – 619 (серед них, 10 – особи з інвалідністю внаслідок війни);
  • одинокі матері – 59;
  • особи, що мають статуси «ветеран праці» та «дитина війни» – 99;
  • внутрішньо переміщені особи – 532;
  • учасники бойових дій – 54;
  • багатодітні сім’ї – 40;
  • учасники ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС та постраждалі – 13;
  • жінки, що удостоєні почесного звання «Мати-героїня» – 5;
  • учасники війни – 5;
  • дитина – 1;
  • інші категорії – 3033.

Серед усіх категорій населення, які зазначили свій соціальний статус, зверталися пенсіонери за віком – 2393, безробітні особи – 352, робітники – 169, військовослужбовці – 57, пенсіонери з числа військовослужбовців – 6; служителі релігійної організації – 6; працівники бюджетної сфери та державні службовці – 15, студенти – 3; підприємець – 1; інші категорії, що не зазначені у класифікаторі звернень, – 1458.

Аналіз заяв, пропозицій та скарг свідчить, що громадянами порушуються питання різної тематики, але домінуючими є проблеми, пов’язані із вторгненням росії на території країни.

Найбільш актуальними питаннями були – надання гуманітарної та матеріальної допомоги. У листопаді – грудні 2023 року такі звернення набрали масового характеру. Всього отримано 1709 масових звернень по гуманітарній допомозі та 262 – по матеріальній допомозі. Це звернення на Урядову «гарячу лінію», які пересилаються органам місцевого самоврядування для розгляду та надання відповіді.

До моменту надходжень масових звернень у департаменті було розглянуто 1368 звернень щодо гуманітарної допомоги. У загальному підсумку кількість звернень з питань гуманітарної допомоги становить 3077, що є найбільшою часткою звернень, отриманих департаментом, – 70%.

За звітний рік зареєстровано 556 звернень щодо надання матеріальної допомоги, що складає 12% від загальної кількості звернень, та більше на 177% ніж у 2022 році. Серед тематики звернень у даній категорії (допомога на лікування, на вирішення соціально-побутових питань) також визначається нова – це допомога постраждалим домогосподарствам від воєнних дій, що спричинили знищення чи пошкодження житла.

Соціальний захист внутрішньо переміщених осіб: зареєстровано 346 звернень (8% від загальної кількості) щодо виплати державної допомоги на проживання – більше на 75% у порівнянні з 2022 роком.

Призначення державних соціальних допомог: зареєстровано 206 звернень (5% від загальної кількості звернень, отриманих у 2023 році, та більше на 39% у порівнянні з 2022 роком).

Всі звернення, які надходили до департаменту, були опрацьовані у визначенні Законом України «Про звернення громадян» строки. До 5 днів розглянуто 51 звернення, до 15 днів – 2324 звернення, до 30 днів – 948 звернень. 1137 звернень, що отримані у грудні, станом на 1 січня 2024 року перебувають на розгляді.

За результатами розгляду питань, піднятих заявниками у своїх зверненнях, вирішено позитивно – 302 (9%, у ці дані входять відповіді громадянам, які не мали інформації про призначення державних соціальних допомог, забезпечення гуманітарною допомогою), надано мотивованих роз’яснень – 2905 (87%), відмовлено у задоволенні – 88 (3%), направлено за належністю – 28.

Забезпечено першочерговий розгляд особисто директором департаменту звернень від жінок, яким присвоєно почесне звання «Мати-героїня» (п’ять звернень), які стосувалися виплати державних соціальних допомог.

У департаменті розглянуто 18 повторних звернень (2 письмових та 16 усних), із питань забезпечення гуманітарною допомогою, виплати допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам, нарахування пільг, складання акту обстеження матеріально-побутових умов проживання, забезпечення гуманітарною допомогою, призначення та виплати державних соціальних допомог. Причина повторних зверненьвідсутність законних підстав для позитивного вирішення поставлених питань. Заявникам надані роз’яснення про те, що питання, які порушувалися у зверненнях, не можуть бути задоволені, оскільки департамент діє в межах наданих йому повноважень.

Також розглянуто 18 неодноразових звернень (звернення громадянина, що надходить до органу влади з одного й того ж питання і надсилається громадянином за короткий проміжок часу, а на попереднє звернення відповідь ще не надано або/чи надано обґрунтовану відповідь, проте автор із будь-яких причин продовжує надсилати звернення з таким самим змістом). Опрацьовано 13 колективних звернень.

З метою якомога розширеного інформування населення за напрямками роботи департаменту, змін у законодавстві, порядку надання соціальних послуг та призначення допомог, соціального захисту ветеранів, Захисників та Захисниць України, а також членів їх сімей, у медіа постійно висвітлюється інформація. Для цього активно підтримується веб-сайт департаменту, сторінка у Фейсбук та Телеграм-канал.

Окрім того, на сторінці департаменту у Фейсбук громадяни мають можливість не тільки ознайомлюватися із довідковою інформацією, а і спілкуватися через месенджер та отримати в найкоротший термін відповідь (опрацьовано та надано відповіді на 455 повідомлень).

Всього ж у 2023 році до департаменту звернулося понад 128 тис. громадян (більше на 38% ніж у 2022 році), яким надано 248 тис. послуг соціального характеру.

Департаментом та підпорядкованими комунальними установами проведено роз’яснювальну роботу з питань соціального захисту в 3145 інформаційних матеріалах (більше на 923), здійснено 36 виступів на телебаченні та 3 на радіо, проведено 3 брифінги для медіа, 2 зустрічі з мешканцями громади.

Ми працюємо для мешканців Сумської міської територіальної громади і завжди готові до співпраці. Зауваження та пропозиції просимо надсилати на електронну адресу департаменту: dszn@smr.gov.ua.