20 травня відбулась чергова апаратна нарада при міському голові. Директор департаменту соціального захисту населення сумської міської ради Тетяна Масік звітувала міському керманичу про діяльність департаменту, вплив змін у законодавстві на процедуру надання субсидії, а також проводила аналіз основних показників у порівнянні з минулим роком.
Тетяна Олександрівна наголосила, що програма субсидій є важливою складовою підвищення адресності державної соціальної допомоги, яка за понад 20 років свого існування стала дієвою формою соціальної підтримки населення. Потреба громадян в отриманні житлової субсидії, реалії сьогодення, реформування житлово-комунального господарства та сфери соціального захисту призводять до необхідності змін в порядку надання житлової субсидії.
У 2018 році Урядом країни декілька разів вносилися зміни до нормативних документів з питань призначення субсидії (суттєві з травня та з жовтня), що, в свою чергу, значно збільшило кількість осіб, які зверталися за визначенням свого права на отримання даної допомоги (з 6,5 тисяч осіб в травні до 8,5 тисяч в жовтні), а в результаті – кількість отримувачів зменшилась з 74,5 тисяч домогосподарств на кінець опалювального періоду 2017-2018 років до 49 тисяч на кінець опалювального періоду 2018-2019 років.
З січня 2019 року також внесені зміни, зокрема, надання житлових субсидій здійснюється відтепер у грошовій формі.
Департаментом реалізовано різні види комунікацій з населенням для своєчасного забезпечення містян підтримкою з боку держави, зокрема для інформування громадян щодо їх права на отримання даного виду допомоги, організації прийому всіх бажаючих оформити субсидію та її призначення.
Також надаються консультації та здійснюється попередній запис на прийом за мобільним телефоном (050-407-81-99), яким в опалювальний період скористалось 11 052 особи, що майже в 3 рази більше ніж за 9 місяців 2018 року (4 012 консультації).
Всього протягом опалювального періоду спеціалістами департаменту надано 97 тисяч консультацій щодо оплати за житлово-комунальні послуги у разі отримання субсидії. Для порівняння: в опалювальному періоді 2016-2017 років консультації отримали 38 тисяч осіб, а вже в періоді 2017-2018 років – 70 тисяч громадян. Треба зазначити, що 75% всіх наданих консультацій стосувалися саме нарахувань вартості комунальних послуг, наявних боргів та незрозумілих сум, виставлених громадянам до сплати.
Всього для розгляду на комісії державними соціальними інспекторами здійснено понад 7 тисяч обстежень матеріально–побутових умов сімей, що майже в 2 рази більше ніж в опалювальному періоді 2017-2018 років.
Протягом опалювального періоду проведено 33 засідання комісії, розглянуто майже 8 тисяч заяв громадян, прийнято рішення про призначення субсидії по 7 тисячам сімей міста і по 750 за заявами громадян прийнято рішення про їх припинення.
Виконано перерахунок розміру субсидій з 01.11.2018 в зв’язку зі збільшенням тарифу на послугу «газопостачання» (з 6,9579 грн. до 8,54892 грн. за 1 куб.м.) та наданням послуг «індивідуальне опалення» та «централізоване опалення» на повний календарний місяць.
У зв’язку з закінченням опалювального сезону 2018-2019 років виконано автоматичний перерахунок розміру житлової субсидії за квітень 2019 року по 49 тисячам домогосподарствам.
Станом на 30.04.2019 отримували житлову субсидію 49 058 сімей міста. Якщо порівнювати з аналогічним періодом 2018 року, то кількість сімей, що перебувають на обліку як потенційні отримувачі житлової субсидії зменшилась майже на 35% (на обліку на 30.04.2018 перебували 73 945 сімей), що насамперед пов’язане із змінами в порядку призначення житлових субсидій, які набули чинності з 01 травня 2018 року. В травні буде проведено автоматичний розрахунок розміру житлової субсидій на неопалювальний період 2019 року без звернень громадян.
Тетяна Олександрівна нагадала, що з питань призначення субсидії громадяни мають право звернутися до громадської приймальні департаменту (м. Суми, вул. Харківська, 35, каб. 135) з понеділка по четвер з 8-00 до 18-00, в п’ятницю з 8-00 до 17-00, в суботу – з 8-00 до 13-00. Телефони попереднього запису на прийом: 60-45-06, 63-54-97, телефони «гарячих» ліній для консультацій: 60-46-04, 60-45-01, 0504078199.