м. Суми, вул. Харкiвська, 35

788-888 (багатоканальний)

dszn@smr.gov.ua

Актуально: про стан соціального захисту населення у громаді

Наразі пріоритетними завданнями соціальної політики є підвищення якості та рівня доступності соціальних послуг, адже послуги із соціальної підтримки, стосуються майже кожної родини з моменту народження і супроводжують упродовж життя. Серед основних завдань департаменту соціального захисту населення Сумської міської ради – наблизити соціальні послуги до людей, зробити їх якісними, дійти до кожної людини, не залишити її без уваги, своєчасно допомогти. З цією метою щоденно проводиться робота по реалізації цілої низки нормативно-законодавчих актів України, обласних та місцевих програм.

Приймаючи до уваги дотримання протиепідемічних заходів, надання послуг соціального характеру департаментом здійснюється з певними обмеженнями: особисті прийоми громадян у Громадській приймальні проводяться за попереднім записом (при нагальній потребі та за наявності вільних місць – у день звернення), документи приймаються за допомогою пошти та через скриньку, максимально проводиться роз’яснювальна робота та комунікація з мешканцями за телефонами, а керівники департаменту проводять  особистий прийом в телефонному режимі у рамках «Прямої телефонної лінії».

З початку 2022 року у Громадській приймальні департаменту та на додаткових місцях, що створені для прийому мешканців громади з питань оформлення житлової субсидії (у Міському єдиному інформаційно-розрахунковому центрі, на віддаленому робочому місці департаменту по вулиці Охтирська, 11), прийнято понад 900 мешканців громади, 576 із яких надали відповідні документи для оформлення різних видів соціальної допомоги та компенсацій.

Лише у період з 6 по 13 січня через скриньки передані для опрацювання 304 пакети документів (з початку року 610 пакетів документів), за телефонами надані роз’яснення 2050 громадянам. Із 10 та 12 січня проводилися виїзні прийоми у старостатах сіл Битиця, Стецьківка та Піщане – консультації отримали три мешканці громад.

Щоб максимально наблизити послуги до мешканців і зробити комфортним обслуговування із соціальних питань, працівники департаменту здійснюють також прийом громадян і у ЦНАПі м. Суми: надані консультації 57 мешканцям, у 35 із яких прийняті документи (всього у ЦНАП 105 громадянам надані послуги соціального характеру, в тому числі оформлено документи для призначення різних видів соціальної допомоги 64 особам).

У загальному підсумку департаментом надано 4 863 послуги соціального характеру, які переважно стосувалися оформлення документів для призначення та виплати державної соціальної допомоги, пільг, компенсацій та житлової субсидії надання матеріальної допомоги.

Щодо іншої поточної роботи слід звернути увагу на такі заходи.

Проведено виплату (у повному обсязі) готівкою житлових субсидій за грудень 2021 року представникам 21 172 домогосподарств (33,4 млн. гривень).

За путівками, виділеними Мінсоцполітики, четверо дітей пільгової категорії направлено на тематичну оздоровчу зміну до дитячого табору «Артек-Прикарпаття». Вже 6 дітей пільгових категорій направлено з початку року до оздоровчих центрів.

Опрацьовані 24 повідомлення про факти насильства в сім’ї відносно 23 осіб, в тому числі щодо 2 осіб насильство вчинялось неодноразово та 21 особи – вперше. Під час спілкування з постраждалими з’ясовувались причини та обставини вчинення насильства. Більшість випадків було спричинено агресивною поведінкою кривдників внаслідок зловживання алкогольними напоями під час різдвяних свят, при цьому, лише двоє з них допускали такі вчинки і раніше. Так, двічі протягом тижня залучались представники поліції до припинення агресивної поведінки сина щодо матері, який в стані алкогольного сп’яніння погрожував фізичною розправою. Кривднику надано припис із забороною контактувати з постраждалою особою у будь-який спосіб. Аналогічні заборонні приписи було надано ще 8 кривдникам, у 14 сім’ях конфлікти врегульовано.

Із початку року вже відбулося 36 випадків домашнього насильства по відношенню до 34 осіб, з них відносно 2 осіб насильство відбувалось неодноразово. Із загальної кількості постраждалих 81% – це жінки. З усіма кривдниками дільничними офіцерами поліції проведено профілактичну роботу, до них застосовані адміністративні стягнення, надано приписи із забороною контактувати з постраждалою особою у будь-який спосіб. Постраждалі особи проінформовані про заклади, в яких вони можуть отримати допомогу.

Організовано та проведено в он-лайн режимі засідання комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам: розглянуто 46 справ, по яким позитивно вирішено питання призначення щомісячної адресної допомоги на проживання та інших видів соціальних допомог внутрішньо переміщеним особам.         

Проводилася роз’яснювальна робота: на сайті департаменту, на сторінці у Фейсбук та інших Інтернет-ресурсах розміщено 42 інформаційних матеріали. 10 та 12 січня працівниками департаменту проведені зустрічі з членами громадської організації «Під матусиним крилом», із працівниками Сумського міського центру соціальних служб та Центру матері та дитини, де розглядались питання призначення компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній та професійній основі, оформлення всіх видів соціальної допомоги, субсидій та компенсаційної виплати «муніципальна няня». Прийняли учать у інформаційних зустрічах 26 осіб.