Дані, які громадяни надають для призначення державних соціальних допомог, житлових субсидій та пільг підлягають перевірці або верифікації. Законодавством визначено, що верифікація – це комплекс заходів, спрямованих на збір та перевірку достовірності інформації, яка використовується для призначення або здійснення виплат державної допомоги, впливає на розмір допомоги та визначення права на її отримання.
Проведення таких заходів здійснюється Міністерством фінансів України, яке в свою чергу через Міністерство соціальної політики та регіональний орган соціального захисту населення надає рекомендації по виявленим порушенням та невідповідностям для їх подальшого опрацювання, з’ясування всіх обставин.
В основному, рекомендації Міністерства фінансів вказують на те, що документ, який посвідчує особу, є недійсним чи втраченим; номер та серія паспорту не співпадає з поданими даними; вік заявника не відповідає інформації в наданих документах; ідентифікаційний податковий номер – помилковий (недійсний).
Департаментом соціального захисту населення Сумської міської ради проведена робота по перевірці інформації, отриманої від Міністерства фінансів за результатами верифікації даних. Так, остання інформація надійшла про 2 875 отримувачах житлової субсидії, по яким виявлено 1 650 невідповідностей персональних даних: це паспортні документи, реєстраційні номери облікової картки платника податків, свідоцтва про народження дітей, а також 784 невідповідності стосовно осіб, по яким можливі подвійні виплати житлової субсидії (за різними адресами по території України), та 51 невідповідність стосовно громадян, які не повідомили про наявність у власності автомобілів, з дати випуску яких не пройшло 5 років.
То ж, як результат, виявлено 150 фактів подання недостовірних даних, що вплинули на визначення права на призначення житлових субсидій: 32 особи, які не задекларували доходи своїх членів сімей; 23 особи, які не повідомили про зміну місця реєстрації членів домогосподарства; 4 особи, які не повідомили про переїзду домогосподарства в інше житлове приміщення (будинок), іншу місцевість; 35 осіб, які не повідомили про наявність автомобілів, з дати випуску яких минуло менше 5 років та 55 осіб, які здійснили купівлю, або іншим законним способом набули права власності на квартиру (будинок) на суму понад 50 тис. грн.
За результатами опрацювання наданих Мінфіном рекомендацій, рішення щодо про припинення державних виплат або про перегляд їх розміру приймається департаментом відповідно до законодавства, що регламентує здійснення державних виплат.
В умовах запровадження карантинних заходів перевірка рекомендацій Мінфіну здійснюється в дистанційному режимі: із заявниками, стосовно яких отримано відповідну інформацію, обставини з’ясовуються в телефонному режимі. Якщо необхідно долучити документ – він або передається засобами електронного зв’язку чи пошти, або через скриньки, розташовані на вході в будівлю № 35 по вул. Харківська.
Тому, для уникнення порушень, які можуть спричинити припинення субсидії, соціальної допомоги чи пільг та застосування санкцій, громадянам необхідно дотримуватись таких порад: