Розпочинаючи новий рік, повідомляємо, що, як і раніше, департамент продовжує роботу в режимі, організованому в умовах карантину: прийом громадян, організований на спеціально визначених робочих місцях на 1-му поверсі адмінбудівлі департаменту, здійснюється за попереднім записом та тільки з тих питань оформлення різних видів місцевої та державної підтримки, заяви для оформлення яких повинні надаватися особисто громадянином без використання засобів електронного зв’язку, пошти тощо, або громадяни не мають можливості використовувати засоби електронного зв’язку. З початку року таким чином вже прийнято 365 осіб.
Документи приймаються за допомогою пошти або через електронні сервіси. Також мешканці Сумської міської територіальної громади, як і раніше, мають можливість залишати письмові звернення, заяви, документи тощо в спеціальних скриньках, розташованих при вході в адмінбудівлю департаменту на вул. Харківська, 35.
Крім того, для зручності громадян біля входу в адмінбудинок департаменту на вул. Харківська, 35, встановлено телефонний апарат, за допомогою якого мешканці громади мають можливість звернутися на короткі номери телефонів з найактуальніших питань до спеціалістів департаменту: за час впровадження в роботу даного телефону ним скористалися 936 осіб.
Найгострішим питанням на початку року була затримка виплати субсидій та пільг за грудень 2020 року. Наразі ж питання вирішене, після надходження коштів з державного бюджету, виплату проведено:
– готівкою пільг та житлових субсидій за грудень 2020 року 25 027 особам (42 млн. гривень);
– державної соціальної допомоги за січень поточного року 12 479 мешканцям громади на 19,4 млн. гривень.
Слід зазначити, що з початку року департаментом надано вже майже 7 тисяч послуг із питань оформлення документів для призначення та виплати державної соціальної допомоги, матеріальної допомоги, надання пільг, компенсацій та оформлення житлової субсидії, в тому числі за телефонами мешканці громади отримали 4 730 консультацій із усіх питань соціального спрямування.
Сім’ям внутрішньо переміщених осіб (646 родин) в автоматичному режимі, без звернення даних громадян, подовжено на січень-лютий виплату щомісячної адресної допомоги на проживання, що пов’язано із максимальним виключенням необхідності відвідування органів соціального захисту населення в період запровадження карантинних заходів.
У режимі відеозв’язку проведено засідання двох соціальних комісій: з питань, пов’язаних із отриманням житлових субсидій, призначенням державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям та по прийняттю рішень про включення до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги, інформації про адресу фактичного місця проживання пільговика, а також із питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам.
Для розгляду першою комісією було підготовлено подання по 64 справах одержувачів житлової субсидії. По 48 із них прийнято позитивне рішення на призначення житлової субсидії у відповідності до актів обстеження матеріально-побутових умов сімей, складених на підставі інформації від заявників (без виходу за місцем розташування домогосподарства). По 15 домогосподарствах припинено надання житлової субсидії в зв’язку зі зміною кількості зареєстрованих членів домогосподарства та зі зміною в складі сім’ї члена домогосподарства. Крім того, прийняте рішення про надання пільг при оплаті за житлово-комунальні послуги 5 пільговикам (4 – учасники бойових дій із числа учасників антитерористичної операції), за місцем їх фактичного проживання, а не за місцем реєстрації.
Для розгляду комісією з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам було підготовлено пакети документів та подання щодо призначення щомісячної адресної допомоги на проживання та інших видів соціальних допомог 13 внутрішньо переміщеним особам. По всіх комісією без складання акту обстеження по підтвердженню фактичного місця проживання такої особи прийнято позитивне рішення щодо призначення відповідних виплат.