З метою інформування населення про суттєві зміни в порядку призначення житлової субсидії, пільг на оплату житлово-комунальних послуг фахівці департаменту соціального захисту населення проводять зустрічі за місцем роботи та проживання громадян. Так, у лютому 2020 року були проведені зустрічі:
Всього під час проведення інформаційної кампанії надані роз’яснення 106 особам.
Нагадуємо, що важливо знати пільговикам.
З 01 жовтня 2019 року Кабінетом Міністрів України введено у дію механізм надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг у грошовій формі, який передбачає паралельне функціонування двох систем надання пільг у грошовій формі – готівкової і безготівкової.
Пільги на оплату житлово-комунальних послуг надаються щомісяця у грошовій формі (готівковій або безготівковій), на придбання твердого палива і скрапленого газу – один раз на рік у грошовій готівковій формі.
З 1 січня 2020 року Урядом скасовано обмеження монетизації пільг на комунальні послуги: пільгові категорії громадян можуть у будь-який час перейти на готівкову грошову форму виплат шляхом перерахування коштів на рахунок пільговика в уповноваженому банку.
У разі виникнення питань для отримання інформації щодо монетизації пільг необхідно звертатися:
Для одержувачів субсидії: як оплачувати комунальні платежі в готівковій та безготівковій формі.
Якщо домогосподарство отримує житлову субсидію у грошовій готівковій формі, то воно самостійно контролює повний обсяг сплати рахунків за спожиті житлово-комунальні послуги.
Якщо домогосподарство отримує житлову субсидію у грошовій безготівковій формі, то в межах суми субсидії розрахунки з підприємствами-надавачами послуг щомісяця до 18 числа включно провадить за них Ощадбанк.
Перерахування коштів за послуги (витрати) здійснюється у такій послідовності: постачання теплової енергії, постачання та розподіл природного газу або постачання та розподіл електричної енергії за наявності відповідного виду індивідуального опалення, постачання гарячої води, централізоване водопостачання, централізоване водовідведення, постачання та розподіл електричної енергії, постачання та розподіл природного газу, поводження з побутовими відходами, послуги з управління багатоквартирним будинком, внески за встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку, за абонентське обслуговування для споживачів комунальних послуг, що надаються у багатоквартирних будинках за індивідуальними договорами.
Одержувач житлової субсидії може визначити іншу послідовність перерахування коштів за послуги (витрати) шляхом подання відповідної заяви органу соціального захисту.
Ощадбанк протягом доби після здійснення перерахування коштів має надіслати одержувачеві субсидії смс-повідомлення про стан розрахунків за послуги. В смс-повідомленні обов’язково зазначаються дані про наявний залишок платежу за кожним видом послуг та перелік послуг, за якими від виконавців комунальних послуг Ощадбанк не отримав даних про нараховані суми платежів. Залишок платежу домогосподарство зобов’язане сплатити самостійно.