м. Суми, вул. Харкiвська, 35

788-888 (багатоканальний)

dszn@smr.gov.ua

Підсумки роботи зі зверненнями громадян за останні 9 місяців

Одним із пріоритетних напрямків роботи департаменту соціального захисту населення – є своєчасний і якісний розгляд звернень громадян, швидке їх вирішення та задоволення законних прав та інтересів громадян.

Робота з розгляду звернень громадян, організації особистого прийому в департаменті здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування».

Так, проаналізувавши кількість звернень громадян до департаменту протягом 9 місяців 2019 року можемо зазначити, що у порівнянні з відповідним періодом 2018 року їх кількість збільшилася на 22 %. Загальна кількість звернень в департаменті протягом зазначеного періоду становить 2765 звернень, серед яких 500 – це письмові та 2265 – це усні звернення. Актуальними залишаються питання призначення житлової субсидії (1779 звернень), призначення та виплата державної допомоги (329 звернень), надання матеріальної допомоги (233 звернення) та пільгового забезпечення (187 звернень).

Така динаміка свідчить про різні чинники. Серед основних причин, що спонукають громадян до звернень, є значні зміни в чинному законодавстві та нерозуміння певних їх положень громадянами.

Категорії авторів звернень: особи з інвалідністю (392); «діти війни» (209); ветерани праці (196); одинокі матері (157); учасники ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС та постраждалі (52); багатодітні сім’ї (50); особи з інвалідністю внаслідок війни (28); учасники бойових дій (37); учасники війни (33); особи з інвалідністю внаслідок Великої Вітчизняної війни (2) та інші категорії (із звернень яких неможливо визначити статус особи) – 1609 звернень.

За соціальним станом авторів статистика наступна: пенсіонери (960); робітники (587); безробітні особи (360); підприємці (46); працівники бюджетної сфери та державні службовці (18); військовослужбовці (9); студенти (3); селяни (2) та інші категорії (неможливо визначити за зверненням) (780).

Департаментом проводиться аналіз роботи за даним напрямком та постійно вживаються відповідні заходи реагування для вирішення нагальних потреб мешканців міста. Так, впродовж 9 місяців департаментом розміщено 1043 інформаційних матеріалів через мережу Інтернет, в тому числі на офіційному сайті Сумської міської ради та офіційному сайті департаменту, в друкованих засобах масової інформації, на сторінці департаменту в соціальній мережі «Фейсбук». Відповідна інформація постійно оновлюється на інформаційних стендах.

Здійснено 14 виступів на телебаченні, проведено 7 брифінгів, 99 зустрічей в установах, організаціях, на підприємствах міста та за місцем проживання громадян. Керівним складом департаменту проведено 24 виїзних особистих прийоми.

Під час зустрічей та особистих прийомів за місцем роботи, проживання громадян роз’яснення надані 3696 особам. Найчастіше громадяни зверталися з питань призначення житлової субсидії, призначення та виплата державної допомоги та пільгове забезпечення.

Цього року директором департаменту під особистий контроль взято розгляд звернень від двох осіб з інвалідністю внаслідок Другої світової війни з питань надання матеріальної допомоги на лікування та надання цільової матеріальної допомоги для вирішення питань, пов’язаних з проведенням капітального ремонту власних житлових приміщень.

Щотижня підсумки роботи зі звернень громадян розглядаються на апаратних нарадах при директору департаменту та на нарадах у структурних підрозділах.

Робота зі зверненнями громадян залишається на постійному контролі директора департаменту соціального захисту населення, що призводить до забезпечення конституційного права громадян на звернення та на вдосконалення форм та методів цієї роботи.