Особливості оформлення допомоги непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату
16.07.2020
Нагадуємо, що громадяни, які досягли пенсійного віку, але не набули права на пенсію у зв’язку з відсутністю необхідного страхового стажу, мають право оформити тимчасову державну соціальну допомогу.
Тимчасова допомога призначається з дня звернення за її призначенням, у разі подання заяви з усіма необхідними документами. Перерахунок проводиться кожні шість місяців з урахуванням змін майнового стану заявника і виплачується до набуття права на пенсію.
Розмір тимчасової допомоги визначається як різниця між прожитковим мінімумом для осіб, які втратили працездатність, і середньомісячним сукупним доходом сім’ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців (з 1 липня 2020 року максимальний розмір 1712 грн.).
Для оформлення тимчасової допомоги особа повинна подати до департаменту соціального захисту населення наступні документи:
- заяву;
- документ, що посвідчує особу;
- інформацію про адресу зареєстрованого місця проживання (адресу місця фактичного проживання);
- документ про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків;
- довідку про наявний страховий стаж, видану органами Пенсійного фонду України;
- декларацію про доходи та майновий стан сім’ї.
Звертаємо увагу, що вищезазначена допомога не призначається, якщо:
- наявний страховий стаж менше 15 років;
- середньомісячний сукупний дохід сім’ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців перевищує 100 відсотків прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність (1712 грн.);
- особа одержує пенсію або державну соціальну допомогу;
- особа або члени її сім’ї протягом 12 місяців перед зверненням за наданням тимчасової допомоги здійснили покупку на суму, яка на дату купівлі (оплати) перевищує 50 тис. гривень;
- особа працює або провадить іншу діяльність та отримує дохід;
- за результатами вибіркового обстеження матеріально-побутових умов сім’ї виявлено, що особа має додаткові джерела для існування, не зазначені у декларації про доходи та майно;
- у власності особи або членів її сім’ї є друга квартира (будинок) чи більш як один транспортний засіб.
Більш детальну інформацію щодо порядку оформлення допомоги можна отримати на сторінці офіційного веб-сайту департаменту та за телефонами: 788-888, 050-407-81-99.