м. Суми, вул. Харкiвська, 35

788-888 (багатоканальний)

dszn@smr.gov.ua

МОНЕТИЗАЦІЯ ПІЛЬГ

Відповідно до Порядку надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг у грошовій формі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.04.2019 № 373, з 01.10.2019 нарахування пільг проводиться департаментом у грошовій готівковій та безготівковій формі.

Департамент щомісяця розраховує суму пільги, виходячи з розміру знижки, на яку пільговик має право згідно із законом, кількості членів сім’ї, які мають таке право відповідно до законодавчих актів, та з урахуванням встановлених цін/тарифів (внесків) і державних соціальних нормативів у сфері житлово-комунального обслуговування.

Звертаємо увагу!

Особи, які отримують пільги на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу у грошовій формі, повинні одразу повідомляти департамент про зміни обставин, які впливають на їх надання.

Такими обставинами є:

  • зміна місця реєстрації та/або фактичного проживання пільговика або члена його сім’ї;
  • зміни у складі сім’ї (одруження, розлучення, народження дитини, смерті члена сім’ї);
  • зміна характеристик житла (встановлення приладів обліку, зміна переліку отримуваних житлово-комунальних послуг та їх виконавців, тощо) та інші обставини, які випливають на надання пільг.

Акцентуємо увагу на тому, що суми пільг, виплачені надміру внаслідок зловживань з боку пільговика, на вимогу департаменту повертаються до державного бюджету. У разі відмови добровільно повернути суму надмірно перерахованої (виплаченої) пільги, питання про її примусове стягнення вирішується у судовому порядку.

При будь-якій формі отримання пільг в квитанціях на оплату житлово-комунальних послуг буде відображена повна вартість за спожиті послуги без урахування розміру пільг.

Надання пільг у грошовій готівковій формі.

У разі бажання отримувати пільги в грошовій готівковій формі:

1) через АТ «Укрпошта» – пільговикам необхідно до 15 жовтня (15 травня) подати до департаменту заяву, у якій потрібно зазначити поштове відділення для отримання пільгових коштів з початку опалювального (неопалювального) сезону;

2) через банківську установу – пільговику необхідно подати відповідну заяву (без обмеження терміну подачі), у якій зазначити виплатні реквізити для перерахування коштів. Пільга надаватиметься в грошовій готівковій формі шляхом перерахування коштів на рахунок пільговика в уповноваженому банку з місяця, що настає за місяцем подання заяви.

Важливо! У разі отримання департаментом від управителів багатоквартирних будинків, об’єднань співвласників багатоквартирних будинків та виконавців комунальних послуг інформації про наявність простроченої понад три місяці заборгованості з оплати послуг (внесків/платежів), строк позовної давності якої не минув, сума якої перевищує 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (340 гривень), у пільговиків, які отримують пільгу у готівковій формі, виплата пільги з наступного опалювального (неопалювального) сезону здійснюватиметься АВТОМАТИЧНО у грошовій безготівковій формі.

Надання пільг у грошовій безготівковій формі.

Для тих же пільговиків, які не виявили бажання отримувати пільги готівкою, застосовується механізм безготівкового надання пільг, який здійснюється без участі пільговика, за наступною схемою:

  • АТ «Ощадбанк» автоматично створює обліковий запис одержувача пільг, на якому обліковуються пільгові кошти, індивідуально для кожного пільговика;
  • департаментом проводиться нарахування пільг, інформація про що передається до Міністерства соціальної політики України, а останнім – до АТ «Ощадбанк»;
  • АТ «Ощадбанк» проводить перерахування коштів управителям багатоквартирних будинків, об’єднанням співвласників багатоквартирних будинків та виконавцям комунальних послуг у такій послідовності:
  1. постачання теплової енергії, постачання та розподіл природного газу або постачання та розподіл електричної енергії за наявності відповідного виду індивідуального опалення,
  2. постачання гарячої води,
  3. централізоване водопостачання, централізоване водовідведення,
  4. постачання та розподіл електричної енергії,
  5. постачання та розподіл природного газу,
  6. поводження з побутовими відходами,
  7. послуги з управління багатоквартирним будинком,
  8. внески за встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку.

Пільговик може визначити іншу послідовність перерахування коштів за послуги (витрати) шляхом подання відповідної заяви до департаменту.

Інформація про послуги, по яким не було проведено оплату направляється АТ «Ошадбанк» пільговику шляхом смс-повідомлення, які пільговики отримують після 18 числа. В смс-повідомленні буде зазначена сума, яку пільговику необхідно доплатити по кожному виду послуг.

Наприклад, зразок смс-повідомлення для учасника війни:

Narah.pilga 1163.36 Zalyshok 0.00

Doplatit: Electryka 240.64 Gaz 70.95 Gytlo 110.02 Smittia 80.58

Тобто, за звітний місяць учаснику війни нараховано 50 % пільги на всі житлово-комунальні послуги в межах соціальних норм в розмірі 1 163,36 гривень (Narah.pilga 1163.36), які в повному обсязі (Zalyshok 0.00) перераховано надавачам послуг відповідно до вищезазначеної послідовності. В записі «Doplatit:» зазначені суми, які пільговик повинен сплатити самостійно: за електроенергію – 240,64 гривень, за газ – 70,95 гривень, за квартирну плату (послуга з управління багатоквартирним будинком) – 110,02 гривень, за вивіз сміття – 80,58 гривень.

Особистий кабінет пільговика знаходиться на офіційному веб-сайті  АТ «Ощадбанк» (www.oschadbank.ua), увійти до якого можна через «інші розділи» – «безготівкова монетизація пільг і субсидій» – «фіз. особам» – «особистий кабінет субсидіанта/пільговика», де  пільговик має можливість переглянути наступну інформацію: суми нарахованих пільг, суми перерахованих пільг, стан розрахунків з підприємствами- надавачами послуг, суми нарахувань за спожиті послуги, а також залишок пільгових коштів на обліковому записі.

Після закінчення опалювального сезону суми невикористаних пільгових  коштів, що відображені на облікових записах пільговиків, які утворилися станом на 1 червня, АВТОМАТИЧНО перераховуються з рахунку для виплати пільг на наявні поточні рахунки пільговиків в АТ «Ощадбанк».

У разі ж відсутності відкритого рахунку в АТ «Ощадбанк» особам, які отримують пільги у грошовій безготівковій формі, необхідно звернутися із заявою до АТ «Ощадбанк» та оформити його відкриття в порядку, визначеному банком.

Важливо! При відсутності звернень пільговиків щодо виплати залишків коштів, відповідні суми пільг 20 грудня поточного року повертаються до державного бюджету.

Повідомляємо!

За отриманням інформації про будь-які питання, пов’язані з нарахуванням пільги, пільговики звертаються до департаменту соціального захисту населення Сумської міської ради.

За отриманням інформації про спожиті послуги, нараховані суми за послуги, розмір заборгованості (переплати) пільговики звертаються до управителів багатоквартирних будинків, об’єднань співвласників багатоквартирних будинків, виконавців комунальних послуг.

За отриманням інформації про операції, здійснені за обліковим записом пільговика щодо перерахування коштів управителям багатоквартирних будинків, об’єднанням співвласників багатоквартирних будинків, виконавцям комунальних послуг, пільговики звертаються до АТ «Ощадбанк». Інформація надається в порядку, визначеному АТ «Ощадбанк».