Департамент соціального захисту населення протягом минулого тижня продовжував роботу в режимі, організованому в умовах карантину: проведено особистий прийом громадян у форматі «прямої телефонної лінії», документи приймалися за допомогою пошти або через електронні сервіси, оформлення окремих видів державної соціальної допомоги, які потребували виключно особистого подання заявниками документів, забезпечено з дотриманням безпечних умов для працівників.
За звітний період мешканцями Сумської ОТГ було залишено в скриньках 805 пакетів документів (за період карантину – 7 793). Основні питання стосувалися оформлення державних соціальних допомог та субсидій (626), надання пільг (70), матеріальної допомоги (50), інші питання соціального захисту (59).
Загалом за тиждень департаментом надано 1 329 соціальних послуг з питань оформлення документів для призначення та виплати державної соціальної допомоги, матеріальної допомоги, надання пільг, компенсацій та оформлення житлової субсидії.
Крім цього, можливістю отримати консультації у телефонному режимі за багатоканальним номером 788-888 скористалося 604 особи, за номером мобільного телефону 050-407-81-99 – 585 осіб.
Протягом тижня здійснювалася робота в інформаційно-роз’яснювальному напрямку:
Продовжувалася робота по опрацюванню справ одержувачів житлової субсидії, по яким надійшла інформація про наявність простроченої понад три місяці заборгованості по сплаті за ЖКП в сумі понад 340 гривень. Таким 740 домогосподарствам не призначено в автоматичному режимі житлову субсидію на неопалювальний період. Представники всіх даних домогосподарств в телефонному режимі або листами повідомлені про можливість визначення права на призначення житлової субсидії з травня 2020 року у разі документального підтвердження погашення боргу протягом двох місяців з моменту повідомлення. В результаті, протягом тижня поновлено надання житлової субсидії по 122 домогосподарствах.
Проведено розрахунок розміру житлової субсидії та нараховані пільги при оплаті за житлово-комунальні послуги за червень поточного року. При цьому, розмір житлової субсидії розрахований із урахуванням збільшених соціальних нормативів на 50 відсотків на період дії карантину, а також враховано зменшення ціни на послугу з газопостачання (з 2,948 грн./м3 до 2,784 грн./м3).
Також було нараховано субсидії на послугу з поводження з побутовими відходами відповідно до переліку адрес, затверджених в лотах, по середньому тарифу, з урахуванням конкурсних пропозицій.
Таким чином, загальна потреба в коштах на виплату субсидій та пільг становить 8,2 млн. гривень, з них: субсидії – 14 610 домогосподарствам на суму 4,9 млн. гривень, пільги – 13 072 особам на суму 3,3 млн. гривень.
Всього на обліку, як отримувачі житлової субсидії, перебувають 27 417 домогосподарств, у загальній кількості яких обліковуються 12 882 домогосподарства, що мають нульовий розмір житлової субсидії в неопалювальному періоді.
У зв’язку із затвердженням з 1 липня нових показників прожиткового мінімуму, проведено масовий перерахунок розміру державних соціальних допомог. Відтак, підвищено окремі соціальні виплати, розміри яких залежать від прожиткового мінімуму, та здійснено перерахунок допомог 6 280 одержувачам, зокрема:
– допомоги на дітей одиноким матерям – 802;
– державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям – 711;
– державної соціальної допомоги особам з інвалідністю з дитинства – 2 864;
– допомоги на дітей, що перебувають під опікою чи піклуванням – 153;
– допомоги прийомним сім’ям – 15.
Також, враховуючи те, що карантин подовжено по 31 липня, департаментом подовжено виплату деяких видів допомог на липень 2020 року 3 335 одержувачам, тобто проведено нарахування допомоги на липень без звернення та подання документів заявниками, а саме: державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям, допомоги сім’ям з дітьми, допомоги особам, які проживають разом із громадянами І та ІІ групи внаслідок психічного розладу, щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам.
На виконання програми Сумської міської ОТГ «Милосердя» 23 сім’ям, які опинилися в складних життєвих обставинах, було надано матеріальну допомогу 178,5 тис. гривень.
Департаментом за звітний період профінансовано:
Продовжувалася робота з підприємствами, що здійснюють виготовлення засобів реабілітації, щодо забезпечення осіб з інвалідністю технічними та іншими засобами реабілітації. За звітний період по актам виконаних робіт перераховано підприємствам-виробникам засобів реабілітації кошти 270,6 тис. гривень. та здійснено виплату компенсації за самостійно придбані засоби для орієнтування та спілкування 1 особі на загальну суму 0,6 тис. гривень.