м. Суми, вул. Харкiвська, 35

788-888 (багатоканальний)

dszn@smr.gov.ua

Підбірка актуальних питань із призначення державної допомоги та відповіді на них

Отримую допомогу на дітей одиноким матерям. Моїй доньці 11 листопада виповнилося 14 років і вона отримала паспорт. Чи потрібно повідомити про це департамент?

Відповідь. Так, потрібно.

Особа, якій виплачується державна соціальна допомога, зобов’язана повідомити орган соціального захисту населення про зміну  персональних даних усіх членів сім’ї, в тому числі і неповнолітніх дітей.

При визначенні права на призначення соціальних допомог департамент проводить перевірку персональних даних на підставі електронного обміну з Державною податковою службою, Пенсійним фондом України та з державними реєстрами, зокрема, Реєстром речових прав на нерухоме майно, Державним реєстром актів цивільного стану громадян.

Проте, є випадки, коли на запити департаменту надходить інформація про невідповідність персональних даних заявників, а саме в реєстраційному номері облікової картки платника податків, яка міститься в Державному реєстрі фізичних осіб чи в паспортних даних.

Невідповідність даних виникає в разі зміни заявниками прізвища, заміни чи отримання нового паспорта, отримання чи відмови від реєстраційного номеру облікової картки платника податків та ін.

Уточнення персональних даних із отримувачами допомог впливає на вчасність їх виплати. Тому, щоб запобігти цьому необхідно правильно заповнювати документи на призначення соціальних допомог та повідомляти про зміни в персональних даних.

Чи враховуються доходи, отримані від благодійних організацій, при розрахунку соціальних допомог?

Відповідь. Ні, не враховуються.

Згідно з Порядком обчислення середньомісячного сукупного доходу сім’ї (домогосподарства) для усіх видів державної соціальної допомоги, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 22.07.2020 № 632, до середньомісячного сукупного доходу не враховуються допомога громадських та благодійних організацій.

Маю статус внутрішньо переміщеної особи. Наразі придбала житло. Чи потрібно повідомити про цей факт департамент?

Відповідь. Так, потрібно.

Якщо внутрішньо переміщена особа придбала житло, то вона повинна поінформувати про цей факт органи соціального захисту населення впродовж 14 календарних днів після покупки. У такому випадку статус ВПО не втрачається, проте може бути припинена допомога, якщо:

– покупку квартири (будинку) (крім житла, розташованого на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії здійснено на суму, що перевищує 100 тис. гривень;

– внутрішньо переміщена особа, яка є отримувачем допомоги, на 1 число кожного місяця, в якому отримується допомога, стала власником житла або частини житла, що розташоване на територіях, не включених до переліку територій, або територіях, включених до переліку територій, щодо яких визначено дату завершення бойових дій (припинення можливості бойових дій) або тимчасової окупації.